Czerwiec Wiewiórki

Opublikowano: 2022-06-03 11:29, Numer artykułu: 54685

Czerwiec 2022

Bloki tematyczne:

 

1-2 "Świętujemy razem Dzień Dziecka"

3-4 "Wakacyjne plany"

 

Treści programowe:

- zapoznanie dzieci z różnicami występującymi między ludźmi na świecie (kolor skóry, zwyczaje, język)

- wdrażanie do tolerancji, przyjmowania innych takimi, jacy są, oraz do akceptacji inności;

- doskonalenie umiejętności komunikowania się z innymi dziećmi (przywitanie, pożegnanie, używanie zwrotów grzecznościowych, uważne słuchanie innych)

- zaznajomienie dzieci ze znaczeniem praw dziecka, szczególnie prawa do zabawy i do uczestnictwa w zabawie; poznanie wybranych praw

- uświadomienie zagrożeń wynikających z nieprzestrzegania zasad bezpieczeństwa w czasie zabawy nad wodą, podczas burzy, podczas przebywania w pobliżu urządzeń rolniczych

- inspirowanie dzieci do samodzielnego organizowania zabaw i ćwiczeń na świeżym powietrzu

- budzenie zainteresowania różnymi regionami turystycznymi Polski

  

 WIERSZ

W Afryce w szkole na lekcji,

śmiała się dzieci gromada,

Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,

Że gdzieś na świecie śnieg pada.

 

A jego rówieśnik Eskimos,

Też w szkole w chłodnej  Grenlandii,

Nie uwierzył, że są na świecie,

Gorące pustynie i palmy.

 

Afryki, ani Grenlandii

My także jak dotąd nie znamy,

A jednak wierzymy w lodówce,

W gorące pustynie, banany.

 

I dzieciom z całego świata,

chcemy ręce uścisnąć mocno,

i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,

jak i z nas samych wyrosną.

 

'Kolorowe dzieci"


Gdyby, gdyby moja mama
Pochodziła z wysp Bahama
To od stóp po czubek głowy
Byłabym czekoladowa.

Mogłam przyjść na świat w Cejlonie
Na wycieczki jeździć słoniem
I w Australii mieć tatusia
I z tatusiem łapać strusie.

Nie patrz na to - i jo... - w jakim kraju
Jaki kolor - i jo... - dzieci mają
I jak piszą na tablicy
To naprawdę się nie liczy!

Przecież wszędzie-i jo... każda mama
Każdy tata-i jo.. chce tak samo
Żeby dziś na całym świecie
Mogły żyć szczęśliwe dzieci.

Mogłam małą być Japonką
Co ubiera się w kimonko
Lub w Pekinie z rodzicami
Ryż zajadać pałeczkami.

Od kołyski żyć w Tunisie 
Po arabsku mówić dzisiaj
Lub do szkoły biec w Mombasie
Tam gdzie palmy rosną w klasie.

Nie patrz na to w jakim kraju...

Los to sprawił lub przypadek
Że Hindusem nie był dziadek
Tata nie był Indianinem
I nie w Peru mam rodzinę.

Nie patrz na to w jakim kraju... ( BiS )