Materiały do kształcenia zdalnego 28-29.05.2020 SÓWKI
CZWARTEK 28.05.2020
Cele (dziecko):
- Wysłucha wiersza i opowie swoimi słowami o czym jest
- Wymieni jak jest mama z wiersza
- Opowie o swojej mamie
Rozmowa inspirowana wierszem „Laurka dla mojej mamy” M.Ledwoń
„Jaka jest mama?” – rozmowa: Dzieci słuchają wiersza, następnie zastanawiają się, jaka jest mama opisana w wierszu. Określają, czy ten wierszyk też mógłby opisywać ich mamę.
„Jaka jest moja mama?” – wzbogacanie słownictwa: Rodzic zachęca aby dziecko wymieniło jak najwięcej wyrazów, które określają charakter mamy. Dzieci kończą zdanie: Moja mama jest… (cierpliwa, dobra, pogodna itp.)
„Kwiaty dla mamy” – ćwiczenia grafomotoryczne (załącznik)
Wersja drukarka -Dzieci łączą punkty oraz starannie kolorują, bez wychodzenia za linie powstałe sylwety kwiatów. Wersja bez drukarki – dzieci rysują bukiet kwiatów dla mamy i kolorują je starannie bez wychodzenia za linie.
Laurka dla mojej mamy
Magdalena Ledwoń
Mama jest najpiękniejsza,
wszystko najlepiej umie.
Nikt tak jak moja mama,
tak dobrze mnie nie rozumie.
Mama ma serce złote
i dwie pracowite ręce.
Kocha bezwarunkowo
gotowa do poświęceń.
Mamo, jesteś jak słonko,
które ogrzewa serduszka.
Ty śpiewasz mi piosenki,
bajki szepczesz do uszka.
Lepszej mamy nie znajdę
na żadnym krańcu świata.
Przecież jesteś najlepsza –
w końcu wybrał cię tata!
A kiedy jako dorosła
będę mieć swoje dzieci –
Ty będziesz dla mnie wzorem,
przykładem będziesz świecić.
PIĄTEK 29.05.2020
Cele (dziecko):
- Stara się zachować właściwy układ ciała podczas ćwiczeń
- Będzie naśladować i odtwarzać różne formy ruchu
- Będzie doskonalić i rozwijać podstawowe cechy motoryczne: siłę, szybkość, wytrzymałość i koordynację ruchową
- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych: https://www.youtube.com/watch?v=W8c6k4FGgHM
cele (dziecko):
- Wymieni członków swojej rodziny
- Odbije pomalowaną dłoń
- Dorysuje brakujące elementy
- Zadba o estetykę pracy
- Moja rodzina – rysowanie portretu rodziny
Rodzic pomaga malować wnętrze dłoni dziecka (bez palców) oraz fragment przedramienia farbą w kolorze cielistym i pomaga odbić na kartce z bloku technicznego. Należy wykonać tyle odbić, ile członków liczy najbliższa rodzina przedszkolaka. Po całkowitym wyschnięciu pracy dzieci kredkami pastelowymi dorysowują postaciom szczegóły: elementy twarzy, włosy, ubranie. Przykładowe zdjęcie wykonanej pracy będzie w załączniku.
Pliki do pobrania: