Materiały do kształcenia zdalnego 08-09.06.2020 SÓWKI
08.06.2020
Cele (dziecko)
- Odpowie na tytułowe pytanie w wierszu
- Ułoży ilustracje wg chronologii
- Opowie o swoim Tacie
Zabawy i rozmowy inspirowane wierszem W. Faber „Do czego służy tata?”
Wiersz
„Do czego służy tata?”
Do czego służy tatuś?
Na przykład do prania,
Kiedy za dużo pracy
miewa w domu mama.
Do trzepania dywanów,
jazdy odkurzaczem,
do chodzenia z córeczką
na lody,
na spacer.
Do wbijania haczyków
w twardy beton ściany,
wtedy, gdy nową szafkę
lub obraz wieszamy.
Do strugania,
gdy złamie się twardy ołówek,
do wkładania
do mojej skarbonki złotówek.
Do wspinaczki,
gdy sobie przed ekranem usiadł.
Do pomagania w lekcjach
też miewam tatusia.
A kiedy się gazetą,
jak tarcza zasłania,
przynoszę kolorowa
książkę do czytania.
I razem wędrujemy
do ostatniej strony.
Do tego służy tatuś
dobrze oswojony.
- Przed przeczytaniem wiersza poproście dziecko aby opowiedziało o swoim Tacie. Jak ma na imię, czym się zajmuje, jak wygląda.
- Przeczytajcie wiersz. Po wysłuchaniu dziecko podejmie próbę odpowiedzi na tytułowe pytanie z wiersza: „Do czego służy tatuś?” – wymieni jak najwięcej przykładów
- Ułoży lub wskaże kolejno zdjęcia ilustrujące treść wiersza. (załącznik) Zdjęcia powinny być wskazywane/układane z zachowaniem kolejności występowania
Zadanie dodatkowe:
„Domowe sprzęty” – rozwijanie kompetencji językowych (załącznik)
Przed Wami fotografie różnego rodzaju sprzętów używanych w gospodarstwie domowym. Dzieci nazywają je oraz zastanawiają się, jakie jest ich przeznaczenie. Następnie łączą w pary pasujące do siebie obrazki np. młotek-gwóźdź, trzepaczka-dywan
09.06.2020
Cele (dziecko):
- Narysuje trasę gry, ozdobi planszę
- Wymyśli zasady gry
- Przeliczy oczka na kostce, przesunie pionek o prawidłową ilość pól na planszy
- Będzie panować nad emocjami podczas gry np. pogodzi się z przegraną
„Przygoda z Tatą” – tworzenie gry planszowej
Zanim dzieci zabiorą się do wykonania zadania, dorosły wprowadza w jego tematykę. Obmyślamy trasę jaką pokona tata i jego dzieci np. wycieczka w góry, do lasu itp. To, jakie przygody go spotkają, wyznaczamy specjalne pola, które będą pomagać lub przeszkadzać w pokonaniu trasy – wraz z opisem przygody i czynności, które należy wykonać, gdy się na nich stanie np. Tata zgubił się w lesie – musisz go poszukać, więc tracisz kolejkę itp. Dziecko samo projektuje planszę i ją ozdabia. Gdy plansza i zasady są ustalone i zrobione zapraszam całą rodzinę do wspólnej gry J
Zadanie dodatkowe:
„Jak spędzam czas z tatą?” – praca plastyczna
Dziecko opowiada co lubi robić w wolnym czasie z tata np. w co się bawią, gdzie spacerują lub w czym dziecko pomaga tacie. Swój pomysł przelewa na kartkę rysując kredkami obrazek. Staramy się podpowiedzieć dziecku aby zagospodarowało przestrzeń kartki i zadbało o estetykę pracy.
Pliki do pobrania: