Materiały do kształcenia zdalnego 06-07.04.2020 SÓWKI
Drodzy Rodzice przed Wami propozycje na poniedziałek i wtorek J
06.04.2020
Zajęcia: mowa
Cel:
- Poszerzanie zasobu słownictwa
- Poznawanie i utrwalanie zwyczajów wielkanocnych
- Rozwijanie słuchu fonematycznego poprzez kształtowanie umiejętności analizy i syntezy głoskowej i sylabowej wyrazów
Zabawa słowno-językowa „koszyczek wielkanocny” -ćwiczenia słuchu fonematycznego (załącznik)
Dzieci oglądają obrazki, nazywają je i wspólnie z rodzicem ustalają co wkładamy do koszyczka wielkanocnego oraz wskazujemy, które produkty na ilustracjach są zbędne. Nazwy produktów dzieci dzielą na sylaby (klaszcząc w dłonie) a następnie na głoski.
Zadanie dodatkowe:
Rysowanie pastelami (lub farbami, innymi kredkami) koszyka wielkanocnego
Dziecko wymienia jakie produkty powinny się znaleźć w koszyczku. Rysuje/maluje koszyk, a w nim wymienione produkty. Stara się wykorzystać całą przestrzeń kartki.
„Która pisanka nie pasuje?” – rozwijanie logicznego myślenia (załącznik)
Dziecko ogląda pisanki na karcie pracy (nie trzeba drukować ;)) i wskazuje/zaznacza która pisanka w rzędzie nie pasuje do pozostałych. Uzasadnia swój wybór np. pisanki są w kropki, a ta jest w kwiatki więc nie pasuje do pozostałych.
07.04.2020
Zajęcia kulinarne
Cel:
- Poznawanie rzeczywistości kulinarnej za pomocą zmysłów: smaku, węchu, dotyku, wzroku
- Wdrażanie do higienicznego i estetycznego przygotowywania posiłku
- Poznawanie zasad bezpieczeństwa obowiązujących w kuchni
- Rozwijanie zdolności manualnych
- Umiejętność zgodnej współpracy z rodzicem ;)
„Wielkanocne cuda w kuchni” – wspólne przyrządzanie potraw z jajek
Przygotujcie składniki, które będą Wam potrzebne do wykonania zadania. W załącznikach wysyłam zdjęcia przykładowych prac. Zaplanujcie krok po kroku czynności i miło spędzajcie czas razem. Smacznego!
Zadania dodatkowe:
Ćwiczenie sensoryczne -wyklejanie baranka popcornem
Narysuj lub wydrukuj szablon baranka. Zanim zaczniesz wyklejać baranka popcornem opisz; jaki jest popcorn? Czy jest lekki czy ciężki? Jaki ma smak? Jak wygląda? Nałóż klej na szablon i przykładaj raz przy raz popcorn tworząc wielkanocnego baranka. Głowę i nogi możesz pokolorować kredkami.
Ćwiczenia grafomotoryczne (załącznik - karta pracy)
Rysuj po śladzie bez odrywania ręki od kartki. Staraj się poprawnie trzymać ołówek lub kredkę, Jeśli masz ochotę możesz pokolorować obrazek. Jeśli nie masz drukarki, to poproś rodzica aby napisał początek szlaczka, a Ty spróbuj go dokończyć J
Zajęcia inspirowane pomysłami z:
Czasopismo „Bliżej Przedszkola nr 3/2017, nr3/2020
Przewodnik metodyczny cz4 Olek i Ada
Strony internetowe:
- kreatywniewdomu.pl
- Bobovita.pl
- Przeslijprzepis.pl