Materiały do kształcenia zdalnego 08-10.04.2028 SÓWKI

Opublikowano: 2020-04-06 20:43, Numer artykułu: 24368

08.04.2020

Zajęcia: muzyka i rytm

Cel:

  • kształcenie umiejętności dostrzegania zmian tempa, dynamiki oraz wysokości dźwięku w muzyce
  • rozwijanie umiejętności słuchania muzyki klasycznej
  • rozwijanie umiejętności wyrażania muzyki za pomocą elementów metody Batti Strauss

Zabawa taneczna -Taniec kurcząt M.Musorgskiego

Wysłuchaj utworu, powiedz z czym Ci się kojarzy muzyka. Spróbuj ruchem, gestem, miną zilustrować utwór. Link z muzyką poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=e2ziz9Z6G84

jeśli nie masz pomysłu, to zapraszam Ciebie do wspólnej zabawy i zobacz moją interpretację. Spróbuj mnie naśladować. Film z nagraniem wysłany w załącznikach (tylko na e-mail rodziców z grupy)

Zadania dodatkowe:

Instrumentalizacja utworu klasycznego - Menuet Luigi Boccheriniego

Przygotujcie domowe instrumenty – potrzebne będą: tarka, dwie pokrywki od garnków, dwie łyżki i miska. Dziecko gra wg wskazówek z linku naśladując tempo i rytm. https://www.facebook.com/watch/?ref=saved&v=648874962348245

09.04.2020

Zajęcia: mowa

Cel:

  • Rozwijanie spostrzegawczości i umiejętności interpretowania zdarzeń przedstawionych na obrazkach
  • Kształtowanie umiejętności logicznego myślenia, kojarzenia faktów
  • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat i próby układania zakończenia historyjki i jej tytułu

Historyjka obrazkowa „Narodziny kurczaczka” (załącznik)

Rodzic pokazuje dziecku ilustracje. (możecie to wykonać bez drukowania karty, przed komputerem) Dziecko opisuje każdy obrazek (kto jest na obrazku, co robi, dlaczego itp.) następnie dziecko podejmuje próbę ułożenia obrazków chronologicznie uzasadniając swoją decyzję. (numerujemy obrazki lub wskazujemy który pierwszy, który drugi itd.) Na koniec dziecko opowiada całą historię rodzicowi, tak jakby opowiadał mu bajkę ;) i nadaje tytuł historyjce

Zadania dodatkowe:

„Gdzie jest więcej pisanek?” – porównywanie liczebności zbiorów (załącznik)

Wersja z drukarką – wydrukuj kartę pracy, policz pisanki po prawej i po lewej stronie. Pokoloruj kwadrat przy tych pisankach, których jest więcej. Rodzic może dodatkowo zapytać się o ile jest więcej?

Wersja bez drukarki – weź cukierki/guziki/inne przedmioty które można liczyć. Rodzic układa kilka elementów po prawej stronie i kilka po lewej. Dziecko liczy oba zbiory, porównuje je między sobą i wskazuje gdzie jest więcej (zakres do 10) Można zapytać się dziecka o ile jest więcej?

Zabawa ciepło-zimno „gdzie są pisanki?”

Znana wszystkim zabawa ciepło-zimno wywoła nie jeden uśmiech na twarzy dziecka. Rodzic chowa pisanki, cukierki, a może wielkanocne łakocie (w dowolnych kryjówkach w domu). Zadaniem dziecka jest odnalezienie ich kierując się podpowiedziami dorosłego. Mówimy ciepło, gdy dziecko jest blisko celu, zimno, gdy się oddala. Miłej zabawy.

 

10.04.2020

Zajęcia plastyczne

Cel:

  • Usprawnianie małej motoryki
  • Rozwijanie kreatywności i twórczości dziecka
  • Tworzenie prac plastycznych techniką stemplowania

Stemplowanie rolką wielkanocnego obrazu

Wprowadzenie: dziecko wymienia z czym kojarzy się mu Wielkanoc. Przygotowuje stanowisko pracy: farby, rolki po papierze, kartki, pędzel

Rolki trzeba zgiąć, tak aby powstały różne kształty. Pracę można zacząć od stemplowania dowolnych kształtów na kartce (w różnych miejscach). Dziecko decyduje czy to ma być jeden kształt, czy kilka kształtów, razem czy osobno. Następnie niech wyobraźnie podpowiada, co z tych kształtów powstanie – zajączek wielkanocny, rodzina kurczaczków, pisanki w koszyku czy coś innego, co wymyśli dziecko. Brakujące elementy dziecko domaluje farbami (do stempli) zgodnie z pomysłem. (W załączniku jest przykładowa praca)

Ćwiczenie doskonalące percepcję wzrokową – „Pokoloruj tę samą część koła” (załącznik)

Pokoloruj na rysunkach po prawej stronie te miejsca, które po lewej stronie są zaznaczone kropkami. Wersja bez drukarki: rodzic rysuje koła (zaznacza jakiś fragment podobnie jak na karcie pracy) natomiast dziecko próbuje na swoich kołach pokolorować ten sam fragment.

Materiały zostały opracowane na podstawie inspiracji z:

  • Bliżej Przedszkola nr 3/2017
  • Bliżej Przedszkola nr 3/2020
  • www.mac.pl – Karty pracy Olek i Ada cz4 (B)
  • warsztaty.krainamuzyki.pl
  • animacje z Kasią (profil na facebooku)

Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych składam najcieplejsze życzenia. Życzę aby wiosenna atmosfera, zdrowie, wiara i miłość towarzyszyły Wam podczas najbliższych dni!

Wasza Nauczycielka