Materiały do kształcenia zdalnego 12-13.05.2020 SÓWKI
Dzień Dobry Rodzice! Rozpoczynamy nowy blok tematyczny „Łąka w maju”
12.05.2020 (wtorek)
Zajęcia z mowy
Cele:
(Dziecko)
- Odpowie na pytania dotyczące treści opowiadania
- Pozna nazwy owadów
- Podzieli nazwy owadów na sylaby lub głoski
Słuchanie opowiadania czytanego przez n-la „Zabawa w chowanego” M. Strękowskiej – Zaremby – rozmowa w oparciu o jego treść i ilustracje (załącznik w formie nagrania nauczyciela wysłany na e-mail)
Dziecko wysłucha opowiadania i odpowie na pytania: Kto był bohaterem opowiadania? W co bawili się: żabka, konik polny, biedronka, motyl cytrynek? Dlaczego biedronka nie mogła znaleźć przyjaciół? Co to jest barwa ochronna i dlaczego jest taka ważna? Ilustracja w książce str74 - Odszukaj wizerunku owada na zdjęciach. Podzieli nazwy owadów na sylaby/głoski. Wykonaj zadanie z ćwiczeń cz4 str. 36-37 Ponadto w załącznikach wysłałam zdjęcia owadów i kwiatów, zachęcam dzieci aby obejrzały, jak wygląda łąkowy świat J
Zadania dodatkowe:
Ćwiczenie doskonalące spostrzegawczość wzrokową „Znajdź owady” (załącznik)
Nazwij zwierzęta przedstawione na zdjęciach. Otocz pętlą owady. Dokończ rysowanie motyla wg. wzoru. Ćwiczenia cz4 str.39
Ćwiczenie oddechowe „Kropki dla biedronki” (załącznik – biedronka)
Dziecko wycina 10 czarnych małych kółek. Na narysowaną lub wydrukowaną biedronkę nanosimy słomką (biorąc wdech) kółka. Naklejamy kółka na biedronkę, którą można pokolorować.
Zabawa paluszkowa „Pracowita pszczoła”
Przeczytaj wierszyk i spróbuj pokazywać dłońmi jego treść (przykładowe gesty w nawiasach)
Zbierała pszczoła nektar cały dzień na łące
(złączenie kciuków obu dłoni, poruszanie pozostałymi palcami)
Rosną tam kwiaty duże i pachnące
(otwieranie jednej dłoni i wyprostowanie palców)
Na pierwszym siedziała – słodki nektar zbierała
(dotknięcie kciuka)
Na drugim siedziała – słodki nektar zbierała
(dotknięcie wskazującego palca)
Na trzecim siedziała– słodki nektar zbierała
(dotknięcie środkowego palca)
Na czwartym siedziała– słodki nektar zbierała
(dotknięcie serdecznego palca)
Na piątym siedziała– słodki nektar zbierała
(dotknięcie małego palca)
Potem, fryy!, do ula odleciała.
(złączenie kciuków obu dłoni, poruszanie pozostałymi palcami)
13.05.2020 (środa)
Zajęcia plastyczne
Cele:
Dziecko:
- Pozna nową metodę plastyczną
- Podejmie próbę narysowania motyla
Malowanie farbami z wykorzystaniem metody kalkomanii – „Motyle”
Dziecko naszkicuje na środku kartki(ołówkiem) motyla.Następnie zegnie kartkę równolegle do krótszego boku, tak aby motyl był na zgięciu (jeśli będzie łatwiej można najpierw zgiąć kartkę, a później naszkicować na środku motyla) Nanosimy plamy kolorowych farb w obszar konturu motyla. Składamy jeszcze raz kartkę na pół wzdłuż zgięcia i dociskamy tworząc obraz motyla.
Zadania dodatkowe:
Ćwiczenia grafomotoryczne „Motyl”
Przygotuj narzędzie pisarskie. Pisz najpierw po śladzie, a potem samodzielnie. Zadanie znajdziesz w załączniku lub w ćwiczeniach cz4 str. 41
Zabawa muzyczna z elementami kodowania – „tęczowy dyrygent”
Przygotujcie domowe instrumenty (miska i łyżka jako bębenek, ryż w słoiku jako grzechotka, dzwonek itp.) Każdemu instrumentowi przypisujemy kolorowy kwadrat wycięty z papieru (mogą to być kolory tęczy lub te kolory, które macie dostępne). Rodzic układa kolorowe kartki według swojego wymyślonego rytmu, a dziecko gra na instrumentach w odpowiedniej kolejności odczytując kod rodzica. Podczas zabawy możecie zam