Materiały do kształcenia zdalnego 27-30.04.2020 PSZCZÓŁKI

Opublikowano: 2020-04-24 14:54, Numer artykułu: 25772

TEMAT  KOMPLEKSOWY:

POZNAJEMY ŻYCIE ZWIERZĄT I LUDZI NA WSI

 

ZADANIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

1. Poznanie pracy rolnika: uprawa roli i hodowla zwierząt

Dziecko:

1. Wymieni zwierzęta wiejskie i pomieszczenia gospodarskie

2. Uzasadni konieczność hodowli zwierząt

 

Poniedziałek 27.04  

1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z serii pt. „Tuptaj starszaku”

 Tuptaj starszaku- pan Miłosz    www.youtube.com/watch?v=o62RCdAuJjo&t=636s

2. Opowiadanie dzieci. na podstawie obrazków pt. „Skąd się bierze mleko?

Potrzebne będą:  Film „Jak produkowane jest mleko” - www.youtube.com/watch?v=y_gXAlEJCik
Podręcznik Plac Zabaw nr 3 str. 38 i dla chętnych składniki na koktajl- przepis:  mleko, maślanka albo kefir, wybrane owoce np. banany lub mrożone truskawki, brązowy cukier- wszystko razem miksujemy, mieszamy i zajadamy. Smacznego!!!

Rodzic:
-udostępni film

-zapyta dziecko: czy wie , skąd bierze się mleko w sklepie i jak to się dzieje?
-pokaże dziecku ilustracje z podręcznika str.38
-odczyta instrukcje do zadań i sprawdzi poprawność ich wykonania

Dziecko:

- obejrzy film
-odpowie : skąd się bierze mleko
-opowie historyjkę na podstawie obrazków w książce
- narysuje ramki po śladzie –każdą ramkę innym kolorem

-połączy przedmioty i zwierzęta, których nazwy się rymują
-utworzy wyrazy z sylabą „ser” 

 

Wtorek 28.04

1. Karaoke „Rolnik sam w dolinie”  -tekst piosenki ,link do karaoke zał. 1

www.youtube.com/watch?v=ZIvX5-6pp84

Rodzic:

- udostępni  piosenkę w wersji karaoke
-wytłumaczy dziecku jak korzystać z tej wersji piosenki
-pomoże w odczytaniu słów, gdy dziecko ich zapomni
-zaśpiewa piosenkę wspólnie z dzieckiem

Dziecko:
-wysłucha instrukcji rodzica

- zaśpiewa piosenkę w miarę ukazywania się tekstu najpierw wspólnie z rodzicem a potem samodzielnie

 2. Konstruowanie z kartonu lub kartki i gumowej jednorazowej rękawiczki
pt. „Krowa” lub Kura

Potrzebne będą:
Wzór pracy – zał. 2  karton, 1gumowa rękawiczka, farby lub kredki, pędzel- najlepiej duży ( wszystko przyklejamy, w rękawiczce robimy małe dziurki i  do niej wlewamy trochę mleka, pod rękawiczkę podkładamy miskę

Rodzic:

-znajdzie i przygotuje karton, farby( lub kredki) , duży pędzel,, miskę i gumową rękawiczkę
-pomoże dziecku ustalić co trzeba zrobić i w jakiej kolejności
-wykona pracę wspólnie z dzieckiem
- zachęci do „dojenia” krowy 

Dziecko:

-obejrzy wzór pracy i wybierze ten, który będzie robić

-przygotuje potrzebne materiały

-pomaluje karton
-dorysuje i doklei potrzebne elementy
-spróbuje „wydoić krowę”

 

Środa 29 .04

1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z serii pt. „Tuptaj starszaku”

 Tuptaj starszaku- pan Miłosz    www.youtube.com/watch?v=o62RCdAuJjo&t=636s

2. Historyjka obrazkowa „Od ziarenka do bochenka”  połączona z wypiekiem chleba (dla chętnych)

Potrzebne będą:  Film na Youtube

Mariusz Sz-S  źródło: youtube  film „od ziarenka do bochenka” https://www.youtube.com/watch?v=99wOP1R-9r8
i „Jak produkowany jest chleb”- www.youtube.com/watch?v=kWq3VMWJ9MA

Podręcznik str. 47

Można zrobić mały eksperyment lub upiec chleb przepis – zał. 3

Rodzic:
-opowie  bądź uruchomi film

-zapyta:  w jaki sposób kiedyś produkowano chleb ? Jakich narzędzi używano?
Jak dziś wygląda produkcja chleba jakich narzędzi i maszyn się używa?

Dziecko:
- w skupieniu wysłucha historyjki

-odpowie na pytania  

- ponumeruje  obrazki według właściwej kolejności ( w podręczniku)
-dorysuje ostatni element historyjki
-opowie samodzielnie całą historię

 

Czwartek 30.04

1.     Śpiew piosenki pt. „Rolnik sam w dolinie” -

Potrzebne będą:  tekst piosenki, akompaniament-mp3 – zał. 1

Rodzic:
 
-przypomni z dzieckiem słowa piosenki

- uruchomi akompaniament
-zachęci dziecko do samodzielnego zaśpiewania piosenki z podkładem melodycznym

Dziecko:
- przypomni sobie tekst piosenki
-zaśpiewa samodzielnie piosenką z akompaniamentem

 2.     Zabawa dydaktyczna „Kodowanie-kolorowe figury”

Potrzebne będą: pojemnik z różnymi klockami, guzikami itp.

Podręcznik Plac zabaw nr 3  str. 39b i 49 b

Rodzic:
- wyłoży pojemnik z różnymi klockami , guzikami wg wyboru i zachęci do ich posegregowania
- poda instrukcje do kart pracy

Dziecko:
-posegreguje guziki, klocki według swojego pomysłu
-uzasadni wybór
-pokoloruje kwadraty i dorysuje koła według instrukcji

 

Kochane Pszczółki!  Bardzo za Wami tęsknimy! Czekamy na Wasze prace- ciekawi jesteśmy: jak Wam pójdzie w tym tygodniu. Prosimy też o logowanie się na www.squla.pl . Uwaga! W załączniku 4 znajdują się dodatkowe, różne zadania dla chętnych. Pozdrawiamy- Wychowawcy