Materiały do kształcenia zdalnego 27-30.04.2020 PSZCZÓŁKI
TEMAT KOMPLEKSOWY:
POZNAJEMY ŻYCIE ZWIERZĄT I LUDZI NA WSI
ZADANIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:
1. Poznanie pracy rolnika: uprawa roli i hodowla zwierząt
Dziecko:
1. Wymieni zwierzęta wiejskie i pomieszczenia gospodarskie
2. Uzasadni konieczność hodowli zwierząt
Poniedziałek 27.04
1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z serii pt. „Tuptaj starszaku”
Tuptaj starszaku- pan Miłosz www.youtube.com/watch?v=o62RCdAuJjo&t=636s
2. Opowiadanie dzieci. na podstawie obrazków pt. „Skąd się bierze mleko?
Potrzebne będą: Film „Jak produkowane jest mleko” - www.youtube.com/watch?v=y_gXAlEJCik
Podręcznik Plac Zabaw nr 3 str. 38 i dla chętnych składniki na koktajl- przepis: mleko, maślanka albo kefir, wybrane owoce np. banany lub mrożone truskawki, brązowy cukier- wszystko razem miksujemy, mieszamy i zajadamy. Smacznego!!!
Rodzic:
-udostępni film
-zapyta dziecko: czy wie , skąd bierze się mleko w sklepie i jak to się dzieje?
-pokaże dziecku ilustracje z podręcznika str.38
-odczyta instrukcje do zadań i sprawdzi poprawność ich wykonania
Dziecko:
- obejrzy film
-odpowie : skąd się bierze mleko
-opowie historyjkę na podstawie obrazków w książce
- narysuje ramki po śladzie –każdą ramkę innym kolorem
-połączy przedmioty i zwierzęta, których nazwy się rymują
-utworzy wyrazy z sylabą „ser”
Wtorek 28.04
1. Karaoke „Rolnik sam w dolinie” -tekst piosenki ,link do karaoke zał. 1
www.youtube.com/watch?v=ZIvX5-6pp84
Rodzic:
- udostępni piosenkę w wersji karaoke
-wytłumaczy dziecku jak korzystać z tej wersji piosenki
-pomoże w odczytaniu słów, gdy dziecko ich zapomni
-zaśpiewa piosenkę wspólnie z dzieckiem
Dziecko:
-wysłucha instrukcji rodzica
- zaśpiewa piosenkę w miarę ukazywania się tekstu najpierw wspólnie z rodzicem a potem samodzielnie
2. Konstruowanie z kartonu lub kartki i gumowej jednorazowej rękawiczki
pt. „Krowa” lub Kura
Potrzebne będą:
Wzór pracy – zał. 2 karton, 1gumowa rękawiczka, farby lub kredki, pędzel- najlepiej duży ( wszystko przyklejamy, w rękawiczce robimy małe dziurki i do niej wlewamy trochę mleka, pod rękawiczkę podkładamy miskę
Rodzic:
-znajdzie i przygotuje karton, farby( lub kredki) , duży pędzel,, miskę i gumową rękawiczkę
-pomoże dziecku ustalić co trzeba zrobić i w jakiej kolejności
-wykona pracę wspólnie z dzieckiem
- zachęci do „dojenia” krowy
Dziecko:
-obejrzy wzór pracy i wybierze ten, który będzie robić
-przygotuje potrzebne materiały
-pomaluje karton
-dorysuje i doklei potrzebne elementy
-spróbuje „wydoić krowę”
Środa 29 .04
1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z serii pt. „Tuptaj starszaku”
Tuptaj starszaku- pan Miłosz www.youtube.com/watch?v=o62RCdAuJjo&t=636s
2. Historyjka obrazkowa „Od ziarenka do bochenka” połączona z wypiekiem chleba (dla chętnych)
Potrzebne będą: Film na Youtube
Mariusz Sz-S źródło: youtube film „od ziarenka do bochenka” https://www.youtube.com/watch?v=99wOP1R-9r8
i „Jak produkowany jest chleb”- www.youtube.com/watch?v=kWq3VMWJ9MA
Podręcznik str. 47
Można zrobić mały eksperyment lub upiec chleb przepis – zał. 3
Rodzic:
-opowie bądź uruchomi film
-zapyta: w jaki sposób kiedyś produkowano chleb ? Jakich narzędzi używano?
Jak dziś wygląda produkcja chleba jakich narzędzi i maszyn się używa?
Dziecko:
- w skupieniu wysłucha historyjki
-odpowie na pytania
- ponumeruje obrazki według właściwej kolejności ( w podręczniku)
-dorysuje ostatni element historyjki
-opowie samodzielnie całą historię
Czwartek 30.04
1. Śpiew piosenki pt. „Rolnik sam w dolinie” -
Potrzebne będą: tekst piosenki, akompaniament-mp3 – zał. 1
Rodzic:
-przypomni z dzieckiem słowa piosenki
- uruchomi akompaniament
-zachęci dziecko do samodzielnego zaśpiewania piosenki z podkładem melodycznym
Dziecko:
- przypomni sobie tekst piosenki
-zaśpiewa samodzielnie piosenką z akompaniamentem
2. Zabawa dydaktyczna „Kodowanie-kolorowe figury”
Potrzebne będą: pojemnik z różnymi klockami, guzikami itp.
Podręcznik Plac zabaw nr 3 str. 39b i 49 b
Rodzic:
- wyłoży pojemnik z różnymi klockami , guzikami wg wyboru i zachęci do ich posegregowania
- poda instrukcje do kart pracy
Dziecko:
-posegreguje guziki, klocki według swojego pomysłu
-uzasadni wybór
-pokoloruje kwadraty i dorysuje koła według instrukcji
Kochane Pszczółki! Bardzo za Wami tęsknimy! Czekamy na Wasze prace- ciekawi jesteśmy: jak Wam pójdzie w tym tygodniu. Prosimy też o logowanie się na www.squla.pl . Uwaga! W załączniku 4 znajdują się dodatkowe, różne zadania dla chętnych. Pozdrawiamy- Wychowawcy
Pliki do pobrania: