Materiały do kształcenia zdalnego 14-17.04.2020 PSZÓŁKI
POZNAJEMY ŻYCIE ZWIERZĄT I LUDZI NA WSI
ZADANIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:
1. Poznanie pracy rolnika: uprawa roli i hodowla zwierząt
Dziecko:
1. Wymieni zwierzęta wiejskie i pomieszczenia gospodarskie
2. Uzasadni konieczność hodowli zwierząt
Wtorek 14 kwiecień
1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z serii pt. „Tuptaj starszaku” Tuptaj starszaku- pan Miłosz www.youtube.com/watch?v=o62RCdAuJjo&t=636s
2. Rysowanie kredkami świecowymi lub ołówkowymi pt. „Święta w moim domu”
Potrzebne będą: kredki świecowe lub ołówkowe, kartka
Rodzic:
-porozmawia z dzieckiem: jak wyglądały Święta, co najbardziej dziecko zapamiętało, co mu się najbardziej podobało?
-zachęci do narysowania swoich wspomnień i przeżyć
Dziecko:
-podzieli się swoimi emocjami i wspomnieniami z rodzicem
-przedstawi je w formie obrazkowej
-opisze swój obrazek
Środa 15 kwiecień
1. Nauka piosenki pt. „Rolnik sam w dolinie” ( tekst piosenki –zał. 1 )
www.youtube.com/watch?v=fnXMYTQehn4
Rodzic:
-udostępni piosenkę przez Internet
-wysłucha jej razem z dzieckiem
-zapyta dziecko : jakie postaci występowały w piosence i w jakiej kolejności
Dziecko:
- wysłucha z uwagą piosenki
- odpowie na pytania na podstawie tekstu : Jakie postaci występowały w piosence? W jakiej kolejności się pojawiały?
-określi charakter melodii- żywa-spokojna
-zaśpiewa fragment lub całą piosenkę
2. Rozmowa przy obrazkach pt. „Na wsi”
Potrzebne będą: obrazki zał. 2 lub dowolne obrazki wsi z Internetu, karta pracy Podręcznik str. 36 a i 44 a
Rodzic:
-opowie dziecku o swoich wspomnieniach na temat życia na wsi
-pokaże obrazki
-zachęci dzieci do podzielenia się swoją wiedzą na ten temat
-zachęci do zadawania pytań
Dziecko:
-wysłucha rodzica
- rozpozna zwierzęta, pomieszczenia i urządzenia występujące na wsi
-podzieli się swoją wiedzą, spostrzeżeniami
-zada pytania
-połączy zwierzę z domem
Czwartek 16 kwiecień
1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z serii pt. „Tuptaj starszaku” Tuptaj starszaku- pan Miłosz www.youtube.com/watch?v=o62RCdAuJjo&t=636s
2. Zabawa matematyczna pt. „Liczymy zwierzęta”
Potrzebne będą:
Podręcznik str. 37 a potem 36 b i 46 zał. 3
Rodzic:
- przygotuje dowolne liczmany: klocki, kredki itp. najlepiej w 1 kolorze i cyfry
( z klaseru)
-poda zadania i sprawdzi sposób liczenia i wynik
-wytłumaczy zadanie z podręcznika
Dziecko:
-ułoży liczmany wg wskazówek rodzica np. na polu były 3 kury doszły 2 , ile jest teraz? Poda właściwy wynik i wskaże liczbę
-wstawi właściwe cyfry w puste miejsca
Piątek 17 kwiecień
1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z serii pt. „Tuptaj starszaku” Tuptaj starszaku- pan Miłosz www.youtube.com/watch?v=o62RCdAuJjo&t=636s
2. Wycinanie i kolorowanie pt. „Pacynki paluszkowe”
Potrzebne będą:
Szablony - zał. 4, nożyczki, pisaki lub kredki
Uwaga! prosimy o zwrócenie uwagi na prawidłowe trzymanie nożyczek i zachowanie bezpieczeństwa podczas wycinania
Rodzic:
-odrysuje szablon wg wzoru z załącznika
-udostępni nożyczki sprawdzając poprawność trzymania ich w dłoni przez dziecko
-zachęci do pokolorowania szablonów i przygotowania teatrzyku przez dziecko
-obejrzy przygotowany teatrzyk
Dziecko:
wytnie wybrane szablony zwierząt poprawnie trzymając nożyczki i zachowując ostrożność
-pokoloruje dowolnie szablony
-przygotuje i przedstawi swoim bliskim teatrzyk o wiejskich zwierzętach
Kochane Pszczółki! Liczymy nadal na Wasze piękne prace –przyślijcie nam zdjęcia Waszych obrazków ze Świat Wielkanocnych i pacynek. Pozdrawiamy i tęsknimy!!!
Drodzy Rodzice!
Przesyłamy Państwu dodatkowe zadania, które mogą pomóc w nauce czytania.
W razie trudności -prosimy o kontakt telefoniczny. Zachęcamy też dzieci do krótkich i myślimy bardzo lubianych przez dzieci zadań z wyprawki (teczki z gumką): str. 45- do czytania i teraz w tym Wielkanocnym czasie- str. 48 i 49 ( laleczki i stroje ludowe) oraz str. 45 ( koszyczek Wielkanocny) .
Bardzo serdecznie pozdrawiamy życząc zdrowych i pogodnych Świąt Wielkanocnych- Wychowawcy