Materiały do kształcenia zdalnego 08-10.04.202 PSZCZÓŁKI
PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO ŚWIĄT WIELKANOCNYCH:
- Przypomnienie tradycji Wielkanocnych i ich symboliki
- Wymieni najważniejsze symbole Świąt Wielkanocnych
- Podzieli się swoimi wspomnieniami i oczekiwaniami związanymi ze świętami
Środa 8 kwiecień:
- Zestaw ćwiczeń według V. Sherborne - Zestaw ćwiczeń https://www.youtube.com/watch?v=E70w9ThgmEM lub zabawy z załącznika zał. 1 ( dzieci w razie czego pomogą- znają te zabawy)
- Zabawa matematyczna pt. „Pisanki”
Potrzebne będą: Podręcznik str. 43 https://www.logopestka.pl/wp-content/uploads/2019/03/Pisanki-kodowanie-2str.pdf lub załałącznik nr 3
Rodzic:
- przygotuje wspólnie z dzieckiem pisanki duże, średnie i małe w różnych kolorach lub drukuje z załącznika
- zachęci dziecko do dowolnej segregacji
- poprosi o ułożenie i przyklejenie pisanek we właściwym miejscu sprawdzając poprawność wykonania zadania
Dziecko:
- posegreguje pisanki według swojego pomysłu uzasadniając: dlaczego tak poukładało
- policzy pisanki i ułoży je według podanego kod
- sprawdzi wspólnie z rodzicem poprawność wykonania zadania
Czwartek 9 kwiecień:
- Śpiew piosenki pt. „Są takie Święta” (tekst piosenki zał. 5)
Youtube „Są takie Święta Wielkanocne” MW Maria Wątor
https://www.youtube.com/watch?v=9pCJGz1jOzk
Lub https://www.youtube.com/watch?v=cNT7haqYeqw
Rodzic:
- udostępni dziecku piosenkę przez YouTube
- przypomni słowa piosenki
- zachęci dziecko do wspólnego śpiewu piosenki z wokalistą
Dziecko:
- przypomni sobie tekst piosenki
- zaśpiewa piosenkę z wokalistą
- Rozmowa przy obrazkach „Wielkanocne święta dawniej i dziś”
Potrzebne będą: Ilustracja zał. 2
- film na youtube - można wykorzystać filmy:
- Święta Wielkanocne. Nasze zwyczaje i tradycje. Lubię Kujawsko-Pomorskie https://www.youtube.com/watch?v=cKX2EsZk6ZA
- Tradycyjny koszyk Wielkanocny (Na Ludowo) https://www.youtube.com/watch?v=-vS8QYsdefQ
ewentualnie zdjęcia (jeśli rodzice mają z dawnych Świąt)
Podręcznik str. 41 b
Rodzic:
- opowie dziecku o dawnych i obecnych zwyczajach Wielkanocnych z wykorzystaniem ilustracji lub filmików (wg wyboru)
- podzieli się swoimi wspomnieniami związanymi ze Świętami Wielkanocnymi
- odczyta instrukcję do karty pracy ze str. 41b
Dziecko:
- wysłucha informacji przekazanych przez rodziców lub pokazanych na filmie
- podzieli się swoimi refleksjami dotyczącymi zwyczajów świątecznych
- odnajdzie elementy na ilustracji i otoczy je pętlami
Piątek 10 kwiecień:
- Zestaw ćwiczeń według V. Sherborne - Zestaw ćwiczeń https://www.youtube.com/watch?v=E70w9ThgmEM lub zabawy z załącznika zał. 1 ( dzieci w razie czego pomogą- znają te zabawy)
- Malowanie pisanek (Zał. 4 Wielkanoc )
Potrzebne będą:
Wydmuszki, barwniki, farbki, kredki wg wyboru, wzorniki
Rodzic:
- przygotowuje wydmuszki dla dziecka
- przygotowuje farby, pisanki, barwniki wg wyboru
Dziecko:
- obejrzy ilustracje pisanek
- wybierze wzór lub pomaluje pisanki wg swojego pomysłu
Kochane Pszczółki! Liczymy na Wasze prace –przyślijcie nam zdjęcia Waszych pisanek i koszyczków. Pozdrawiamy i ślemy buziaki!!!
Pliki do pobrania: