Materiały do kształcenia zdalnego 08-10.04.202 PSZCZÓŁKI

Opublikowano: 2020-04-07 22:46, Numer artykułu: 24490

PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO ŚWIĄT WIELKANOCNYCH:

  • Przypomnienie tradycji Wielkanocnych i ich symboliki
  • Wymieni najważniejsze symbole Świąt Wielkanocnych
  • Podzieli się swoimi wspomnieniami i oczekiwaniami związanymi ze świętami

Środa  8 kwiecień:

  1. Zestaw ćwiczeń według V. Sherborne - Zestaw ćwiczeń https://www.youtube.com/watch?v=E70w9ThgmEM   lub zabawy z załącznika zał. 1 ( dzieci w razie czego pomogą- znają te zabawy)
  2. Zabawa matematyczna pt. „Pisanki”

Potrzebne będą: Podręcznik str. 43 https://www.logopestka.pl/wp-content/uploads/2019/03/Pisanki-kodowanie-2str.pdf lub załałącznik nr 3

Rodzic:

  • przygotuje wspólnie z dzieckiem pisanki duże, średnie i małe w różnych kolorach lub drukuje z załącznika
  • zachęci dziecko do dowolnej segregacji
  • poprosi o ułożenie i przyklejenie pisanek we właściwym miejscu sprawdzając poprawność wykonania zadania 

Dziecko:

  • posegreguje pisanki według swojego pomysłu uzasadniając: dlaczego tak poukładało
  • policzy pisanki i ułoży je według podanego kod
  • sprawdzi wspólnie z rodzicem poprawność wykonania zadania

 

Czwartek 9 kwiecień:

  1. Śpiew piosenki pt. „Są takie Święta”  (tekst piosenki zał. 5)

 Youtube „Są takie Święta Wielkanocne” MW Maria Wątor 

https://www.youtube.com/watch?v=9pCJGz1jOzk

Lub https://www.youtube.com/watch?v=cNT7haqYeqw

Rodzic:

  • udostępni dziecku piosenkę przez YouTube
  • przypomni słowa piosenki
  • zachęci dziecko do wspólnego śpiewu piosenki z wokalistą

Dziecko:

  • przypomni sobie tekst piosenki
  • zaśpiewa piosenkę z wokalistą 
  1.  Rozmowa przy obrazkach „Wielkanocne święta dawniej  i dziś”

Potrzebne będą: Ilustracja zał. 2

 - film na youtube - można wykorzystać filmy:

ewentualnie zdjęcia (jeśli rodzice mają z dawnych Świąt)
Podręcznik str. 41 b

Rodzic:

  • opowie dziecku o dawnych i obecnych zwyczajach Wielkanocnych z wykorzystaniem ilustracji lub filmików (wg wyboru)
  • podzieli się swoimi wspomnieniami  związanymi  ze Świętami Wielkanocnymi
  • odczyta instrukcję do karty pracy ze str. 41b

Dziecko:

  • wysłucha informacji przekazanych przez rodziców lub pokazanych na filmie
  • podzieli się swoimi refleksjami dotyczącymi zwyczajów świątecznych
  • odnajdzie elementy na ilustracji i otoczy je pętlami  

Piątek  10 kwiecień:

  1.  Zestaw ćwiczeń według V. Sherborne - Zestaw ćwiczeń https://www.youtube.com/watch?v=E70w9ThgmEM   lub zabawy z załącznika zał. 1 ( dzieci w razie czego pomogą- znają te zabawy)
  2. Malowanie pisanek  (Zał. 4 Wielkanoc )

Potrzebne będą:

Wydmuszki, barwniki, farbki, kredki wg wyboru, wzorniki

Rodzic:

  • przygotowuje wydmuszki  dla dziecka
  • przygotowuje farby, pisanki, barwniki wg wyboru

Dziecko:

  • obejrzy ilustracje pisanek
  • wybierze wzór lub pomaluje pisanki wg swojego pomysłu

Kochane Pszczółki! Liczymy na Wasze prace –przyślijcie nam zdjęcia Waszych pisanek i koszyczków. Pozdrawiamy  i ślemy buziaki!!!