Materiały do kształcenia zdalnego 20-24.04.2020 PSZCZÓŁKI

Opublikowano: 2020-04-17 09:29, Numer artykułu: 25133

TEMAT  KOMPLEKSOWY:

POZNAJEMY ŻYCIE ZWIERZĄT I LUDZI NA WSI

 

ZADANIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

1. Poznanie pracy rolnika: uprawa roli i hodowla zwierząt

Dziecko:

1. Wymieni zwierzęta wiejskie i pomieszczenia gospodarskie

2. Uzasadni konieczność hodowli zwierząt

 

Poniedziałek 20 kwiecień

  1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z serii pt. „Tuptaj starszaku”:
  1. Zagadki „Zwierzęta wiejskie” – wprowadzenie litery Ł, ł,- wyraz Łapa

Potrzebne będą:

Podręcznik Plac zabaw nr3 str.35 a i b  , klaser  z literkami , zał. 1-plakat ze śladami zwierząt i zagadki

Rodzic:

- odczyta zagadki
- pokaże plakat ze śladami zwierząt
-pokaże wyraz łapa (karta pracy) i zapyta-ile ma sylab, ile głosek
- pokaże literę Ł,ł pisaną i drukowaną
-zachęci do napisania litery na tacce z mąką
- wyjaśni sposób wykonania zadań z podręcznika 
- udostępni kartoniki z literami

Dziecko:
odgadnie :jakie to zwierzę
-rozpozna na planszy łapy-ślady zwierząt: kota, psa i kaczki
-wymieni liczbę sylab i głosek w wybranych wyrazach
-odpowie: co jeszcze zaczyna się głoską ł (łódka, łyżka…)
-będzie kreślić kształt litery na podkładce z mąką

-połączy wyrazy z ilustracjami (podręcznik)
-ułoży wyrazy bułka, płot, wałek, łata, łapa  (z wyrazami z klasera)

 

Wtorek 21 kwiecień

  1. Zabawa słuchowa pt. „Odgłosy zwierząt”

Potrzebne będą:
Podręcznik plac zabaw nr 3 str.37 b (dorysowywanie i naklejanie napisów)

Nagranie odgłosów- Odgłosy zwierząt - www.youtube.com/watch?v=tj2ccM-9kF0
zał. 2- sylwety zwierząt  

Rodzic:

- zachęci do uważnego słuchania i zapamiętania odgłosów
-odsłucha głosy zwierząt zakrywając ekran
-zapyta: jakie zwierzę wydaje ten odgłos i zachęci do naśladowania

Dziecko:

- odgadnie: kto wydaje podany dźwięk
- przyporządkuje dźwięk do danego zwierzęcia
-będzie naśladować odgłosy wydawane przez zwierzęta

 

  1. Lepienie z plasteliny lub masy solnej „Moje ulubione zwierzę hodowlane”

Potrzebne będą:
masa solna lub plastelina,  mokre chusteczki, podkładka (np. mała sztywna kartka) do położenia 

przepis na masę solną :

* 1 szklanka mąki pszennej , 1 szklanka soli, ok. 0,5 szklanki ciepłej wody  lub

* 1 szklanka mąki pszennej, 1 szklanka soli, o,5 szklanki mąki ziemniaczanej i ¾ szklanki wody 

Lub https://www.youtube.com/watch?v=ljIP06Xfbpg

Rodzic:

- przygotuje wspólnie z dzieckiem masę solną lub plastelinę oraz pozostałe potrzebne przedmioty
-zachęci do ulepienia swojego ulubionego zwierzęcia
-wyeksponuje pracę dziecka

-zrobi zdjęcie pracy

Dziecko:

- będzie formować plastelinę  pacami kształtując ich sprawność

-ulepi zwierzę

porównując je z ilustracją lub wzorem

-odczuje zadowolenie z efektów swojej pracy

 

Środa 22.04 – DZIEŃ ZIEMI

  1. Zabawa dydaktyczna „Pory roku” połączone z burzą mózgów – dlaczego zimą nie ma śniegu

Potrzebne będą:

Film:

  1. https://www.youtube.com/watch?v=oHOYMA0wCOk
  2. https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ

Podręcznik Plac Zabaw nr 3  str. 47 b (i 26 b jeśli ktoś nie zrobił wcześniej) i Plac Zabaw nr 4   str. 2b , 3 a i b, 4 b oraz przypomnienie liter str. 39 i 46 b

Uwaga! Ze względu na dużą ilość zadań w podręczniku proponujemy zrobienie zadań z ksiązki Plac zabaw nr 4 a resztę w późniejszym dowolnym terminie.

Rodzic:
-wskaże ilustracje i przeczyta polecenie 

-zapyta : dlaczego zimą nie było śniegu
-udostępni film
-porozmawia z dzieckiem o ochronie środowiska w domu
Dziecko:

- odnajdzie nie pasujące elementy i naklei napisy
-wymyśli dlaczego zmienia się klimat lub spróbuje znaleźć odpowiedź rodzicami w Internecie
-obejrzy filmy
-ustali jak będzie dbać o środowisko z rodzicami

2. Konstruowanie z nieużytków- zegarek z rolki po papierze toaletowym

 Potrzebne będą:
wzór zegarka lub okularów zał. 3, rolka po papierze toaletowym, nożyczki, klej, kartka papieru, pisak lub kredka

Rodzic:

-przygotuje materiały
-pokaże wzór i zachęci do wykonania
-oceni pracę dziecka
-zrobi i prześle zdjęcie z pracą dziecka

Dziecko:

-wybierze wzór pracy
-ustali kolejne czynności

-wykona zegarek lub okulary według wzoru

 

Czwartek 23.IV

  1. Zabawa rytmiczna pt. „Odgłosy zwierząt”

Potrzebne będą: Podręcznik  Plac zabaw nr 3 str. 44b kredki lub klocki, nakrętki itp. po 6 w 4 kolorach, sylwety zwierząt –zał. 2

Rodzic:
 
-zgromadzi po 6 kredek (nakrętek lub klocków) w 4 kolorach i sylwety zwierząt z zał. 2
- ułoży rytm wydawanych odgłosów (wg podręcznika)

- zachęci dziecko do ułożenia własnego rytmu , wyklaskania go i wydawania odgłosu według podanego rytmu
- sprawdzi poprawność wykonania zadania

Dziecko:
- będzie naśladować odgłosy zwierząt według rytmu w karcie pracy i ułożonego przez rodzica
-ułoży własny rytm, wyklaszcze go
- będzie naśladować odgłosy zwierząt według ułożonego przez siebie rytmu

  1. Nauka wiersza L. Wiszniewskiego pt. „Wspólna praca”

Potrzebne będą:

Tekst wiersza i obrazki- zał. 4 , Podręcznik Plac zabaw nr 3 str.48

Rodzic:

- odczyta wiersz zachęcając do uważnego słuchania
-zapyta: jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu?
Jakie czynności wykonywał rolnik, jakich maszyn używał?
Jaka była kolejność prac rolnika?
- wyjaśni znaczenie słów: pług, brona, ugór, orka
-zachęci dziecko do tworzenia zdań z nowymi wyrazami
-powtórzy wiersz z dzieckiem

Dziecko:

 -wysłucha wiersza
-wymieni zwierzęta występujące w wierszu: kaczor, wróbel, zając, kogut, wrony

-wymieni czynności rolnika: orka, sianie, bronowanie i maszyny: pług, brona
-utworzy własne zdania z nowymi wyrazami
-powtórzy wiersz
-napisze wyrazy po śladzie i je odczyta

 

Piątek 24.IV

  1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z serii pt. „Tuptaj starszaku”
  1. Wycinanie i kolorowanie farbami lub kredkami paluszkowe pacynki „Zwierzęta wiejskie”

Potrzebne będą: sylwety pacynek  z zał. 5 lub odrysowane na kartce przez rodziców, f, nożyczki, farby lub kredki

Rodzic:
- odrysuje szablon wg wzoru z załącznika
-udostępni nożyczki sprawdzając poprawność trzymania ich w dłoni przez dziecko
-zachęci do pokolorowania szablonów i przygotowania teatrzyku przez dziecko
-obejrzy przygotowany teatrzyk

Dziecko:

- wytnie  wybrane szablony zwierząt poprawnie trzymając nożyczki i zachowując ostrożność
-pokoloruje dowolnie szablony
-przygotuje i przedstawi swoim bliskim teatrzyk o wiejskich zwierzętach

 

Kochane Pszczółki! Nadal prosimy o zdjęcia Waszych prac do umieszczenia na stronie przedszkola!!! Pozdrawiamy ciepło!!!!Wychowawcy