Materiały do kształcenia zdalnego 18-19.05.2020 SŁONECZKA
Materiały do kształcenia zdalnego na okres
18-19.05.2020r
Realizowana tematyka: Mama, tata i ich zawody
Cele ogólne:
- wdrażanie dzieci do aktywnego uczestnictwa w życiu rodzinnym, pomocy przy różnych pracach domowych;
- stwarzanie okazji do poznawania różnych zawodów (w tym zawodów rodziców) i wskazywania na społeczną użyteczność pracy ludzkiej;
- zapoznanie dzieci z atrybutami charakterystycznymi dla danego zawodu;
18.05.2020r
1. Zajęcia gimnastyczne – ćwiczenia z piłką.
Cele:
- dziecko będzie maszerować, biegać w miejscu z zachowaniem prawidłowej postawy,
- prawidłowo wykona przysiady,
- będzie wykonywało ćwiczenia z przyrządem (piłką),
- samodzielnie stworzy tor przeszkód;
Zachęcamy dzieci do wykonania ćwiczeń gimnastycznych z piłką. Aby włączyć film z ćwiczeniami KLIKNIJ TUTAJ
Pamiętajmy – ruch to zdrowie!
2. Rozmowa kierowana przy ilustracjach nt. „Kim będę, gdy dorosnę” na podstawie wiersza D. Wawiłow „A jak będę dorosła”
Cele:
- dziecko wysłucha wiersza czytanego przez rodzica,
- odpowie na pytania dotyczące tekstu,
- wymieni zawody występujące w wierszu i wskaże je na ilustracjach,
- powie, kim chciałoby zostać w przyszłości i uzasadni swoją odpowiedz,
- wie, jakim zawodem trudnią się jego rodzice,
- nazwie zawody pokazane na ilustracjach, dokona analizy głoskowej wybranych nazw zawodów;
- dopasuje podpisy do odpowiednich ilustracji,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem;
Rodzic czyta dziecku wiersz D. Wawiłow „A jak będę dorosła” (załącznik wiersz). Następnie zadaje dziecku pytania do wiersza, np.:
- Kim dziecko chciało zostać w przyszłości w wierszu?
- Co chciało robić jako lekarz/pirat?
- Gdzie pojedzie, gdy znużą już je podróże?
Następnie rodzic pokazuje dziecku ilustracje przedstawiające zawody (załączniki 1-8). Dziecko nazywa zawody widoczne na ilustracjach, wyodrębnia pierwszą i ostatnia głoskę w danym słowie lub dokonuje analizy głoskowej całego wyrazu.
W załączniku „PODPISY” znajdują się nazwy niektórych zawodów – dziecko próbuje samodzielnie odczytać wyrazy i dopasować do odpowiedniej ilustracji.
Na zakończenie zadajmy dziecku pytanie kim chciałoby zostać w przyszłości i dlaczego.
19.05.2020r
1. Zabawa rytmiczna przy utworze „Polka Straussa” (melodia: „Tritsch-Tratsch-Polka Johann Strauss)
Cele:
- uwrażliwianie dziecka na słuchanie muzyki klasycznej,
- rozwijanie poczucia rytmu u dziecka;
Do zabawy będzie potrzebny parasol oraz dwie pałeczki – drewniane, metalowe, w zależności jakie mamy w domu. Można wykorzystać kredki.
Na początek posłuchajmy wspólnie z dzieckiem oryginalnej wersji utworu Tritsch-Tratsch-Polka. Aby posłuchać KLIKNIJ TUTAJ. Porozmawiajmy z dzieckiem na temat utworu, jego nastroju oraz tempa.
Teraz przechodzimy do zabawy rytmicznej. Zadaniem dziecka będzie rytmiczne uderzanie pałeczkami w parasol, tak jak na filmie, który znajduje się TUTAJ.
Życzymy udanej zabawy!
2. Zabawa matematyczna „Zawody i ich atrybuty” – klasyfikowanie oraz doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 10 oraz dodawania i odejmowania w zakresie 20 (dla chętnych)
Cele:
- dziecko nazwie zawody oraz przedmioty widoczne na ilustracjach,
- połączy w pary zawód z odpowiednim atrybutem,
- rozwiąże działania na dodawanie i odejmowanie w zakresie 20, poda prawidłowy wynik,
Zadaniem dziecka jest nazwanie zawodów oraz ich atrybutów oraz połączenie w pracy pasujących do siebie (załączniki dopasuj).
Następnie zadanie rozwijające umiejętność przeliczanie w zakresie 10 (karta pracy nr 1). Dziecko uzupełnia brakujące kropki domina, tak, by ich ilość była równa liczbie podanej obok.
Zadanie dla chętnych: dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 (karta pracy nr 2).