Misie

MARZEC 2020

ZAGADNIENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE

 

1. PORZĄDKI W DOMU I OGRODZIE PRZY MARCOWEJ POGODZIE

 

- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie wczesną wiosną

- rozwijanie podstawowych umiejętności z zakresu uprawy i hodowli roślin

- kształtowanie umiejętności odkodowywania i kodowania informacji

- doskonalenie nawyku sprzątania

 

2. WITAJ, WIOSNO!

 

- wzbogacenie słownictwa o określenia charakteryzujące wiosnę

- pogłębianie wiedzy z zakresu popularnych gatunków ptaków występujących w Polsce

- doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów

-  kształtowanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu

 

PLANUJEMY:

 

- ZEBRANIE Z RODZICAMI 4.03, GODZ. 16.30

   

WIERSZ

 

Wiosna”

Naplotkowała sosna,
że już się zbliża wiosna.
Kret skrzywił się ponuro:
-Przyjedzie pewno furą...
Jeż się najeżył srodze:
-Raczej na hulajnodze
Wąż syknął: -Ja nie wierzę,
przyjedzie na rowerze.
Kos gwizdnął: -Wiem coś o tym,
przyleci samolotem.
-Skąd znowu- rzekła sroka-
ja z niej nie spuszczałam oka
i w zeszłym roku w maju
widziałam ją w tramwaju.
-Nieprawda! Wiosna zwykle
przyjeżdża motocyklem!
-A ja wam tu dowiodę,
że właśnie samochodem.
-Nie prawda, bo w karecie!
-W karecie- Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko,
że przypłynie własną łódką!

A wiosna przyszła pieszo.
Już kwiaty za nią spieszą
już trawy przed nią rosną
i szumią – Witaj, wiosno!

 

 

PIOSENKA

 

„Jestem wiosna”

 

Idę, idę, idę prosto do was.

Idę, idę, słońce niosę Wam.

Wszystkie śniegi stopię,

zazielenię wszystkie lasy,

fiołki oraz bratki,

patrzcie, dla was mam.

 

Ref. Wiosna, wiosna jestem wiosna.

        Patrzcie jaką piękną suknię mam.

        Wiosna, wiosna, jestem wiosna.

        Najpiękniejsza z wszystkich dam. X2

 

sł. i muz. Halina Sokołowska