Materiały do kształcenia zdalnego 20-22.05.2020 SŁONECZKA

Opublikowano: 2020-05-19 18:31, Numer artykułu: 27652

Materiały do kształcenia zdalnego

na okres 20 – 22.05.2020r

Realizowana tematyka: Mama, tata i ich zawody

Cele ogólne:

  • wdrażanie dzieci do aktywnego uczestnictwa w życiu rodzinnym, pomocy przy różnych pracach domowych;
  • stwarzanie okazji do poznawania różnych zawodów (w tym zawodów rodziców) i wskazywania na społeczną użyteczność pracy ludzkiej;
  • zapoznanie dzieci z atrybutami charakterystycznymi dla danego zawodu;

20.05.2020r

1. Zajęcia gimnastyczne – trening fitness dla dzieci, cz. 1.

Cele:

- dziecko będzie maszerować, biegać w miejscu z zachowaniem prawidłowej postawy,

- będzie naśladowało ruchem różne zwierzęta,

 

Zachęcamy dzieci do aktywności ruchowej – trening fitness dla dzieci. Aby włączyć film KLIKNIJ TUTAJ

 

2. Rysowanie kredkami „Kim będę gdy dorosnę?”

Cele:

- dziecko powie, kim chciałoby zostać w przyszłości,

- określi charakterystyczne elementy danego zawodu,

- narysuje wybrany przez siebie zawód;

Rodzic pyta dziecko, jaki zawód chciałoby wykonywać w przyszłości. Dziecko odpowiada na pytanie, uzasadnia swoją odpowiedź, opisuje charakterystyczne elementy tego zawodu. Następnie rysuje swój wymarzony zawód.

 

21.05.2020r

1. Nauka piosenki „Piosenka o sprzątaniu domu”

Cele:

- dziecko wysłucha piosenki, określi jej tempo i nastrój,

- wymieni prace domowe występujące w piosence,

- zaśpiewa piosenkę indywidualnie,

-  wdrażanie dzieci do aktywnego uczestnictwa w życiu rodzinnym, pomocy przy różnych pracach domowych;

Dziecko wysłucha piosenki, wypowie się na jej temat, wymieni prace domowe, które w niej występują (aby posłuchać piosenki KLIKNIJ TUTAJ ). Następnie spróbuje zaśpiewać piosenkę (tekst piosenki ZAŁĄCZNIK 1).

Warto porozmawiać z dzieckiem na temat domowych obowiązków, o tym, że nie tylko rodzice muszą je wykonywać, dzieci mogą im w tym pomagać. Można zapytać dziecko, w których obowiązkach pomoże rodzicowi lub przydzielić mu jakieś zadania (np. sprzątanie swojego pokoju, ścielenie łóżka, wieszanie prania itp.).

 

2. Nauka wiersza J. Tuwima „Wszyscy dla wszystkich”

Cele:

- dziecko wysłucha wiersza,

- wymieni i wskaże na ilustracji zawody występujące w wierszu,

- weźmie udział z dyskusji z rodzicem nt. Który zawód jest najważniejszy?

Rodzic czyta dziecku wiersz J. Tuwima „Wszyscy dla wszystkich” (ZAŁĄCZNIK NR 2). Dziecko wymienia zawody w nim występujące. Rodzic zadaje dziecku pytanie, który zawód jest najważniejszy. Doprowadzenie do wniosku, że wszystkie zawody są ważne, wszystkie się uzupełniają.

 

22.05.2020r

1. Zajęcia gimnastyczne – trening fitness dla dzieci, cz. 2.

Cele:

- dziecko będzie maszerować z wysokim unoszeniem kolan oraz z szeroko rozstawionymi nogami,

- prawidłowo wykona przysiady, skłony oraz pajacyki;

 

Zachęcamy dzieci do aktywności ruchowej – trening fitness dla dzieci, część druga. Aby włączyć film KLIKNIJ TUTAJ

 

2. Praca konstrukcyjna z rolki po papierze toaletowym „Kucharz”

Cele:

- dziecko powie jak wygląda strój kucharza,

- będzie prawidłowo posługiwać się nożyczkami podczas wycinania poszczególnych elementów,

- dorysuje poszczególne elementy pisakiem

 

Do wykonania pracy będą potrzebne:

- nożyczki,

- klej,

- rolka po papierze toaletowym,

- biała kartka,

- pisaki lub kredki;

 

Dziecko z białej kartki wycina szeroki pasek, który składa na pół. W miejscu złożenia robi nacięcia i przykleja powstałą czapkę na górze rolki. Pod czapką rysuje oczy, nos i uśmiech. Następnie wycina kolejny pasek i przykleja u dołu rolki - będzie to koszula kucharza na której rysuje kołnierzyk i guziki. Dodatkowo można wyciąć z tektury łyżkę lub inny atrybut kucharza i przykleić do koszuli. Przykładowa praca – ZAŁĄCZNIK NR 3.

Źródło: www.pracaplastyczna.pl

 

Zabawy dodatkowe:

  1. Double zawody

Dzieci doskonale znają zasady tej gry, gdyż chętnie grają w nią w przedszkolu. Tutaj wersja dotycząca zawodów. W double można grać na klika sposobów. Najpopularniejszą jest wersja, w której wszystkie karty rozdaje się graczom, a jedną z kart kładzie na środku stołu. Na dany sygnał gracze patrzą na pierwszą kartę z góry, którą trzymają w ręku i szukają wspólnego symbolu z kartą, która leży na stole. Symbol (w tym przypadku  nazwę zawody) mówią głośno i szybko kładą swoją kartę na stole, przykrywając starą kartę. Teraz każdy z graczy musi znaleźć wspólny symbol z nową kartą! Wygrywa ten, kto pierwszy pozbędzie się kart. Karty do gry – załącznik GRA DOUBLE

Źródło: www.pomyslyprzytablicy.pl

  1. Zabawy matematyczne

W załącznikach do pobrania dwie karty pracy rozwijające umiejętności matematyczne.

Zabawa matematyczna 1 polega na uzupełnieniu pustych pól odpowiednią cyfrą.

Matematyczna krzyżówka – dziecko rozwiązuje działania i wpisuje wynik w odpowiednie miejsce.