Materiały do kształcenia zdalnego PSZCZÓŁKI
Materiały do kształcenia zdalnego
Przypominamy też o systematycznym logowaniu się na platformie www.squla.pl.
PRZYGTOWUJEMY SIĘ DO ŚWIĄT WIELKANOCNYCH
- Przypomnienie tradycji Wielkanocnych i ich symboliki
- Wymieni najważniejsze symbole Świąt Wielkanocnych
- Podzieli się swoimi wspomnieniami i oczekiwaniami związanymi
ze świętami
1 kwiecień- środa
- Zestaw ćwiczeń według V. Sherborne - Zestaw ćwiczeń https://www.youtube.com/watch?v=E70w9ThgmEM
- Opowiadanie A. Galicy pt. „Pisankowa bajeczka” –potrzebne będą zał. 1 (tekst i ilustracja) oraz kartka, kredki, podręcznik str. 40 a i b
Rodzic:
-przeczyta opowiadanie pokazując ilustrację
-zada pytania: jakie postaci wystąpiły w opowiadaniu?, Co chciał zrobić kot? Kto przestrzegał jajka? Co zrobiło pierwsze jajko? Jak wyglądało drugie i trzecie jajko? Co się stało z czwartym jajkiem? Jak ćwierkały wróbelki?
Dziecko:
- uważnie wysłucha opowiadania
-odpowie na pytania rodzica
-spróbuje opowiedzieć historię jajek
-narysuje swoją ilustrację do opowiadania
-wykona zadanie w podręczniku
2 kwiecień –czwartek
- Nauka piosenki pt. „Są takie Święta” - Youtube „Są takie Święta Wielkanocne” MW Maria Wątor https://www.youtube.com/watch?v=9pCJGz1jOzk , podręcznik Karta pracy str. 42b
- Stemplowanie palcami Kura i kurczaki” lub „Zajączki” –potrzebne będą kartka papieru , farba: żółta, biała, pisaki lub kredki – wzór- zał. 2
-prosimy wyślijcie zdjęcie swojej pracy
3 kwiecień – piątek
- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych wg V. Sherborne -
https://www.youtube.com/watch?v=E70w9ThgmEM - Rozmowa połączona z działaniem „Robimy świąteczne porządki” – potrzebne będą: odkurzacz, ścierki do ścierania kurzu, pojemniki do segregacji, zmiotka i szufelka itp.
Rodzic:
porozmawia z dzieckiem: po co robimy porządki
-zapyta jakie czynności wykonuje się podczas sprzątania, co może robić dorosły a co dziecko
-ustali z dzieckiem plan wspólnego działania
Dziecko:
-odpowie na pytanie: czy porządki są potrzebne i po co
-wymieni czynności wykonywane podczas sprzątania i powie: które z nich mogłoby wykonać
-ustali z rodzicem plan – będzie wykonywać ustalone czynności
Kochane pszczółki - Bardzo prosimy- pochwalcie się jak pomogliście rodzicom w porządkach, jakie czynności wykonaliście –napiszcie do nas!
Pozostałe informacje na naszej stronie E-mail. Przypominamy o korzystaniu z platformy squla. Pozdrawiamy wiosennie Dzieci i Rodziców!!
Pliki do pobrania: