Materiały do kształcenia zdalnego PSZCZÓŁKI

Opublikowano: 2020-04-01 10:00, Numer artykułu: 23139

Materiały do kształcenia zdalnego 

Przypominamy też o systematycznym logowaniu się na platformie www.squla.pl.

PRZYGTOWUJEMY SIĘ DO ŚWIĄT WIELKANOCNYCH

- Przypomnienie tradycji Wielkanocnych i ich symboliki

- Wymieni najważniejsze symbole Świąt Wielkanocnych

- Podzieli się swoimi wspomnieniami i oczekiwaniami związanymi
ze świętami

 

1 kwiecień- środa

  1. Zestaw ćwiczeń według V. Sherborne - Zestaw ćwiczeń https://www.youtube.com/watch?v=E70w9ThgmEM 
  2. Opowiadanie A. Galicy pt. „Pisankowa bajeczka” –potrzebne będą  zał. 1 (tekst i ilustracja) oraz kartka, kredki, podręcznik str. 40 a i b

Rodzic:

-przeczyta opowiadanie pokazując ilustrację

-zada pytania: jakie postaci wystąpiły w opowiadaniu?, Co chciał zrobić kot? Kto przestrzegał jajka? Co zrobiło pierwsze jajko? Jak wyglądało drugie i trzecie jajko? Co się stało z czwartym jajkiem? Jak ćwierkały wróbelki?
Dziecko:
- uważnie wysłucha opowiadania
-odpowie na pytania rodzica
-spróbuje opowiedzieć historię jajek
-narysuje swoją ilustrację do opowiadania
-wykona zadanie w podręczniku

 

2 kwiecień –czwartek

  1. Nauka piosenki pt. „Są takie Święta” - Youtube „Są takie Święta Wielkanocne” MW Maria Wątor https://www.youtube.com/watch?v=9pCJGz1jOzk , podręcznik Karta pracy str. 42b
  2. Stemplowanie palcami  Kura i kurczaki” lub „Zajączki” –potrzebne będą kartka papieru , farba: żółta, biała, pisaki lub kredki – wzór- zał. 2

-prosimy wyślijcie zdjęcie swojej pracy

 

3 kwiecień – piątek

  1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych wg V. Sherborne -
    https://www.youtube.com/watch?v=E70w9ThgmEM 
  2. Rozmowa połączona z działaniem „Robimy świąteczne porządki” – potrzebne będą: odkurzacz, ścierki do ścierania kurzu, pojemniki do segregacji, zmiotka i szufelka itp.

Rodzic:

porozmawia z dzieckiem: po co robimy porządki
-zapyta jakie czynności wykonuje się podczas sprzątania, co może robić dorosły a co dziecko
-ustali z dzieckiem plan  wspólnego działania

Dziecko:

-odpowie na pytanie: czy porządki są potrzebne i po co
-wymieni czynności wykonywane podczas sprzątania i powie: które z nich mogłoby wykonać
-ustali z rodzicem plan – będzie wykonywać ustalone czynności

 

Kochane pszczółki - Bardzo prosimy- pochwalcie się jak pomogliście rodzicom w porządkach, jakie czynności wykonaliście –napiszcie do nas!

Pozostałe informacje na naszej stronie E-mail. Przypominamy o korzystaniu z platformy squla. Pozdrawiamy wiosennie Dzieci i Rodziców!!