Materiały do kształcenia zdalnego SÓWKI

Opublikowano: 2020-04-01 10:08, Numer artykułu: 23077

Nowy blok tematyczny

Będą święta i pisanki, i kurczęta, i baranki!

Poniedziałek 30.03.2020

Zajęcia: mowa

Cel:

  • Udzielanie odpowiedzi na pytania w oparciu o wysłuchany tekst literacki
  • Zapoznanie się z tradycjami wielkanocnymi
  • Wysłuchanie ciekawostek na temat pisanek

Słuchanie opowiadania -A. Widzowskiej  „Gipsowe pisanki” podparte zdjęciami

Zadanie dodatkowe:

Puzzle do samodzielnego wykonania

Pisanka grafomotoryczna

Wtorek 31.03.2020

Zajęcia: obszar muzyczny

Cel:

  • Rozwijanie aktywności muzyczno-ruchowej
  • Kształtowanie wrażliwości muzycznej i poczucia rytmu

Nauka piosenki „Święta Święta biją dzwony”

Zadanie dodatkowe:

„Znajdź cień kurczaka” – zabawa doskonaląca percepcję wzrokową (dla tych z drukarką)

„Pisanka wyszywanka” – zabawa manipulacyjna, doskonaląca małą motorykę (dla tych bez drukarki)

 

Środa 01.04.2020

Zajęcia plastyczne

Cel: usprawnianie małej motoryki, zaplanowanie swojej pracy, wyrabianie staranności i estetyki pracy

Konstruowanie wielkanocnego zajączka lub kurczaka z rolki po papierze toaletowym

Zadanie dodatkowe:

Zrób kawał komuś z rodziny w końcu to prima aprilis.

„Zajączek po angielsku” – kształtowanie umiejętności dodawania, kształtowanie małej motoryki

Szlaczek bez pisania – usprawnianie małej motoryki

 

Przed Wami propozycje zadań i zabaw na czwartek i piątek. Bawcie się dobrze!

02.04.2020

Zajęcia matematyczne

Cel:

  • Kształtowanie orientacji przestrzennej
  • Utrwalanie i stosowanie w toku zabawy pojęć typu: w górę, w dół, lewo, prawo
  • Rozwijanie myślenia logicznego

Kodowanie na dywanie – droga zajączka do wielkanocnych pisanek

 

Przygotuj: Kartkę, kredki

Rodzic rysuje planszę (może to zrobić dziecko, jeśli masz drukarkę możesz wydrukować załącznik) – kratę 10/10 okienek. Rysujemy w kilku okienkach pisanki. Zaznaczamy pole startowe i metę. Zadaniem dziecka jest ułożyć trasę, którą pokona zając, tak aby zebrać wszystkie pisanki i dojść do mety.  Trasę rysuje na pasku kartki krok po kroku np. itd.

 

Każdą strzałkę nazywa np. „prawo, w górę, w górę, prawo… itd.

 

Gdy trasa jest ułożona czas na sprawdzenie poprawności wykonania zadania. Weźcie małego ludzika z Kinder/pionka/kapselek i przejdźcie trasę po planszy. W przypadku gdy ludzik nie zbierze wszystkich pisanek możecie spróbować poprawić trasę, jeśli zebrał wszystkie brawo! Najważniejsze jest stosowanie określeń przestrzennych oraz zaplanowanie trasy zanim ruszymy ludkiem ;) (UWAGA obrót robimy w miejscu na polu) Pod planszą rozpisałam przykładową możliwą trasę ale rozwiązań może być więcej. Powodzenia!

 

Zadania dodatkowe: Ćwiczenie oddechowe „Baranek”

Przed dzieckiem znajduje się szablon baranka (może to być inna wielkanocna postać, którą narysuje dziecko) Obok postaci zostają umieszczone małe skrawki papieru. Dziecko za pomocą słomki (na wdechu) przenosi kawałki papieru na szablon. Nie pomaga sobie rękami.

 

Matematyczne figury (załącznik) 

Możesz wykorzystać gotową kartę pracy lub poprosić Rodzica o przerysowanie zadania J Przed Tobą złożone figury, Twoim zadaniem jest rozłożyć figury na części i narysować obok z jakich figur są zbudowane (patrz pierwszy przykład jest już rozwiązany) Jeśli potrafisz nazwij figury.

 

Ponadto 2 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Autyzmu. Co roku staram się poruszać z dziećmi tematy dotyczące równości, praw dziecka, niepełnosprawności,akceptacji i tolerancji. Emocje to bardzo ważny obszar rozwojowy.Dlatego zachęcam do przyłączenia się do akcji. Zadanie proste: ubieram się na niebiesko, oglądamy filmik z linka, rozmawiamy z dzieckiem na jego temat i rysujemy niebieski obrazek dla kolegi lub koleżanki (temat dowolny, obrazek miałby być prezentem)

https://www.facebook.com/MarekDragoszCoaching/posts/2778970562140103?hc_location=ufi

 

03.04.2020

Zajęcia ruchowo-rytmiczne

Cel: Kształtowanie możliwości ruchowych, oczekiwanych rozwojowo, w codziennych sytuacjach zadaniowych i życiowych

1.       Zestaw ruchowo-rytmiczny „Tuptaj starszaku”

2.       Zabawa „maskotki-kółeczko”  

 

Drodzy Rodzice moja propozycja to zajęcia z Panem Miłoszem z płyty „Tuptaj starszaku”. Pan Miłosz wszystko tłumaczy, a dzieci wykonują ćwiczenia. Dzieci to znają bo też się tak bawiliśmy w przedszkolu. Niżej link do jednych z zajęć JOczywiście Rodzic czuwa nad poprawnością wykonywania ćwiczeń (możecie tuptać razem) oraz pomaga gdy dziecko tego potrzebuje.

https://www.youtube.com/watch?v=vjnvB9gEDmA&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3k3r0uE7YCEU3xOFY9dhMIF8ldknYL5IyVRM-ZNEUKnqVPzRsrpElr6BY

 

Tańczymy jak zające w teledysku – „ja gram na gitarze (udajemy grę na gitarze), na pianinie także (gramy palcami na klawiszach), w ręce sobie klaszczę (klaszczemy) i w kolana też (uderzamy rękoma w kolana) Piosenka będzie przyspieszać J miłej zabawy

https://www.youtube.com/watch?v=izQ5IAmTaFA

Zadania dodatkowe: Lepienie z masy solnej pisanek

Stosuj proporcje 2:1 tzn dwie szklanki mąki i jedna szklanka soli (można dodać łyżkę oleju dla elastyczności) dodać troszkę wody aby połączyć składniki w masę solną. Dziecko ugniata masę i kształtuje ją w pisanki. Zostawiamy do suszenia pracę - później można ją pomalować farbami. (Jeśli znacie inne przepisy na masy plastyczne to możecie się pobawić inną masą, podeślijcie fotki)

 

Ćwiczenie słuchu fonematycznego (załącznik, źródło: MAC.pl karty pracy Olek i Ada)

Rodzic czyta wyraz (dziecko zdolne czyta samo) zadaniem dziecka jest dopasowanie obrazka do nazwy. Na tym etapie dziecko nie musi czytać, jednak powinno podejmować próby dzielenia wyrazów na głoski, co jest kolejną częścią tego zadania ;) Te same wyrazy dziecko próbuje dzielić na głoski. Jeżeli dziecko nie radzi sobie z podziałem na głoski to proszę zacząć od dzielenia sylab na głoski lub wyrazów trójgłoskowych np. las, oko, osa, Ela, Ala, mama, tata, a za kilka dni/tygodni wrócić do dłuższych słów.

 

Dziękuję za tyyyyle zdjęć, czekam na więcej. Życzę Państwu i dzieciom dobrego weekendu. Międzyczasie przygotuję następną porcję zadań. W drugim tygodniu kwietnia dalej omawiamy tematykę związaną z Wielkanocą

Wasza Nauczycielka