Materiały do kształcenia zdalnego 06-07.04.2020 PSZCZÓŁKI
PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO ŚWIĄT WIELKANOCNYCH:
- Przypomnienie tradycji Wielkanocnych i ich symboliki
- Wymieni najważniejsze symbole Świąt Wielkanocnych
- Podzieli się swoimi wspomnieniami i oczekiwaniami związanymi
ze świętami
Poniedziałek 6 kwiecień
- Zestaw ćwiczeń według V. Sherborne - Zestaw ćwiczeń https://www.youtube.com/watch?v=E70w9ThgmEM lub zabawy z załącznika (dzieci w razie czego pomogą- znają te zabawy)
- Zabawa gramatyczna „Co na stół Wielkanocny, co do koszyczka?
Potrzebne będą: Ilustracje (zał. 2-dwie strony) stół nakryty obrusem, talerz, kubek, sztućce, serwetka, koszyk, palma, świeca, pisanki itp..i inne niepasujące np. bombka Bożonarodzeniowa
Podręcznik –karta pracy str. 42 ( a)
Rodzic:
- przygotuje stół, serwetki, talerzyk , kubek, sztućce oraz koszyk i przedmioty potrzebne do koszyczka i niepasujące do Świąt Wielkanocnych
-pokaże ilustrację związaną ze Świętami ( zał. 2)
- zapyta dziecko chowając ilustrację: co było na stole? , co w koszyku?
- zachęci do włożenia do koszyczka tylko pasujące przedmioty używając zwrotu: wkładam do koszyczka….
- pokaże właściwy sposób nakrywania do stołu (wg podanego wzoru w zał. 2)
-zachęci do wypełnienia zadania ze str.42
Dziecko:
- opisze wygląd stołu
- wymieni : co było na stole posługując się całym zdaniem- „Na stole …
- wymieni elementy, które były w koszyk
- włoży właściwe do swojego koszyczka i odłoży te, które są niepotrzebne i niepasujące stosując właściwe formy czasowników
Wtorek 7 kwiecień
1.Zabawa słuchowa pt. Kaszubskie nuty”
Podręcznik –karta pracy str. 41 a tekst piosenki- zał. 3
„Kaszubskie nuty”
https://www.youtube.com/watch?v=4CVNx_9IRZ4
Drodzy Rodzice! Najpierw:
- puszczamy piosenkę i pytamy czy jakieś słowa wydają się znane,
- potem czytamy tekst i znów pytamy,
- potem otwieramy stronę podręcznika i puszczamy 2 raz a dziecko próbuje pokazywać palcem kolejne obrazki podczas słuchania piosenki
- jeśli się nie udało to rodzic pomaga i jeszcze raz puszczamy muzykę a dziecko pokazuje
- dziecko zaznacza x w podręczniku które wyrazy są podobne w języku kaszubskim i polskim
Rodzic:
- obejrzy wspólnie z dzieckiem prezentację
- zapyta dziecko: jakie zapamiętał słowa po kaszubsku
-zachęci dziecko do wykonania zadania- wskazania przedmiotu o którym będzie mowa w piosence podczas jej słuchania
-sprawdzi poprawność wykonania zadania (karta pracy str.41a)
Dziecko:
- obejrzy prezentację z rodzicem
-wymieni po kaszubsku słowa, które zapamiętało
-sprawdzi : czy dobrze zapamiętało przy powtórnej prezentacji piosenki
- będzie wskazywać kolejne obrazki podczas słuchania tekstu piosenki
-umieści X pod obrazkiem przedmiotu, którego nazwa jest podobna w języku kaszubskim i polskim
2.Konstruowanie z materiałów wtórnych: Wykonanie kurczaka z butelki typu pet lub zajączka z rolki papieru toaletowego (wg wyboru)
Potrzebne będą: Kurczak- butelka pet, gumki recepturki lub wełna albo wstążki w różnym kolorze, nożyczki, klej, kolorowy papier, pisak czarny (dla oznaczenia oczu)
Zając- rolka po papierze toaletowym kawałek kartonu (na uszy) lub kartki z brystolu, kredki lub pisaki, kawałki papieru (na oczy i uszy) Farby szara, różowa, biała, pędzel. Wzorniki pracy zał. 4
Rodzic:
-przygotuje butelkę lub rolkę po papierze toaletowym oraz farby, kartki papieru, kolorowy papier wycinankowy ( jak ktoś ma w domu), nożyczki, klej, gumki recepturki lub kolorowe włóczki (wg wyboru)
-poda kolejność wykonania pracy
-wykona pracę wspólnie z dzieckiem
-zrobi zdjęcie pracy na stronę przedszkola
Dziecko:
-wysłucha instrukcji podanych przez rodzica
-będzie wykonywał zadania kolejno wg poleceń
-wykona pracę wspólnie z rodzicem
- ozdobi swojego kurczaka lub zająca według swojego pomysłu
Kochane Pszczółki! Prosimy o zdjęcia Waszych prac do umieszczenia na stronie przedszkola!!!
Pozdrawiamy ciepło!!!!
Wychowawcy
Pliki do pobrania: