Materiały do kształcenia zdalnego 06-07.04.2020 PSZCZÓŁKI

Opublikowano: 2020-04-03 10:59, Numer artykułu: 24125

PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO ŚWIĄT WIELKANOCNYCH:

- Przypomnienie tradycji Wielkanocnych i ich symboliki

- Wymieni najważniejsze symbole Świąt Wielkanocnych

- Podzieli się swoimi wspomnieniami i oczekiwaniami związanymi
ze świętami

 

Poniedziałek 6 kwiecień

  1. Zestaw ćwiczeń według V. Sherborne - Zestaw ćwiczeń https://www.youtube.com/watch?v=E70w9ThgmEM lub zabawy z załącznika (dzieci w razie czego pomogą- znają te zabawy)
  2. Zabawa gramatyczna „Co na stół Wielkanocny, co do koszyczka?

Potrzebne będą: Ilustracje (zał. 2-dwie strony) stół nakryty obrusem, talerz, kubek, sztućce, serwetka, koszyk, palma, świeca, pisanki itp..i inne niepasujące np. bombka Bożonarodzeniowa

Podręcznik –karta pracy str. 42 ( a)

Rodzic:

- przygotuje stół, serwetki, talerzyk , kubek, sztućce oraz koszyk i przedmioty  potrzebne do koszyczka i niepasujące do Świąt Wielkanocnych
-pokaże ilustrację związaną ze Świętami  ( zał. 2)
-
zapyta dziecko chowając ilustrację: co było na stole? , co w koszyku?
-
zachęci do włożenia do koszyczka tylko pasujące przedmioty używając zwrotu: wkładam do koszyczka….
-
pokaże właściwy sposób nakrywania do stołu (wg podanego wzoru w zał. 2)  

-zachęci do wypełnienia zadania ze str.42

Dziecko:
- opisze wygląd stołu
- wymieni : co było  na stole posługując się całym zdaniem- „Na stole …
- wymieni elementy, które były w koszyk
- włoży właściwe do swojego koszyczka i odłoży te, które są niepotrzebne i niepasujące  stosując właściwe formy czasowników

 

Wtorek 7 kwiecień

1.Zabawa słuchowa pt. Kaszubskie nuty”

Podręcznik –karta pracy str. 41 a tekst piosenki- zał. 3

„Kaszubskie nuty”

https://www.youtube.com/watch?v=4CVNx_9IRZ4   

 

Drodzy Rodzice! Najpierw:

  1.  puszczamy piosenkę i pytamy czy jakieś słowa wydają się znane,
  2.  potem czytamy tekst i znów pytamy,
  3. potem otwieramy stronę podręcznika i puszczamy 2 raz a dziecko próbuje pokazywać palcem kolejne obrazki podczas słuchania piosenki
  4. jeśli się nie udało to rodzic pomaga i jeszcze raz puszczamy muzykę a dziecko pokazuje
  5. dziecko zaznacza x w podręczniku które wyrazy są podobne w języku kaszubskim i polskim

Rodzic:

- obejrzy wspólnie z dzieckiem prezentację
- zapyta dziecko:  jakie zapamiętał słowa po kaszubsku
-zachęci dziecko do wykonania zadania- wskazania przedmiotu o którym będzie mowa w piosence podczas jej słuchania
-sprawdzi poprawność wykonania zadania (karta pracy str.41a)

 

Dziecko:

- obejrzy prezentację z rodzicem
-wymieni po kaszubsku  słowa, które zapamiętało
-sprawdzi : czy dobrze zapamiętało przy powtórnej prezentacji piosenki
- będzie wskazywać kolejne obrazki podczas słuchania tekstu piosenki
-umieści X pod obrazkiem przedmiotu, którego nazwa jest podobna w języku kaszubskim i polskim

 

2.Konstruowanie z  materiałów wtórnych: Wykonanie kurczaka z butelki typu pet lub zajączka z rolki papieru toaletowego (wg wyboru) 

Potrzebne będą: Kurczak- butelka pet, gumki recepturki lub wełna albo wstążki w różnym kolorze, nożyczki, klej, kolorowy papier, pisak czarny (dla oznaczenia oczu)
Zając-  rolka po papierze toaletowym  kawałek kartonu (na uszy) lub kartki z brystolu, kredki lub pisaki, kawałki papieru (na oczy i uszy) Farby szara, różowa, biała, pędzel. Wzorniki pracy zał. 4

 

Rodzic:

-przygotuje  butelkę lub rolkę po papierze toaletowym oraz farby, kartki papieru, kolorowy papier wycinankowy ( jak ktoś ma w domu), nożyczki, klej, gumki recepturki lub kolorowe włóczki (wg wyboru)
-poda kolejność wykonania pracy
-wykona pracę wspólnie z dzieckiem
-zrobi zdjęcie pracy na stronę przedszkola

 

Dziecko:

-wysłucha instrukcji podanych przez rodzica
-będzie wykonywał zadania kolejno wg poleceń
-wykona pracę wspólnie z rodzicem
- ozdobi swojego kurczaka lub zająca według swojego pomysłu

 

Kochane Pszczółki! Prosimy o zdjęcia Waszych prac do umieszczenia na stronie przedszkola!!!

Pozdrawiamy ciepło!!!!

Wychowawcy