Materiały do kształcenia zdalnego 14-15.05.2020 SÓWKI

Opublikowano: 2020-05-14 12:09, Numer artykułu: 27271

14.05.2020 (czwartek)

Zajęcia matematyczne

Cel: (dziecko)

  • Prawidłowo przeliczy nogi owadów
  • Utrwali nazwy mieszkańców łąki
  • Wykona proste dodawanie na konkretach lub w pamięci

 

Zabawa matematyczna „Ile nóg mają owady?” – doskonalenie umiejętności przeliczania i dodawania

Dziecko pozna mieszkańców łąki. Obejrzy zdjęcia i nazwie owady. Policzy ile nóg ma mucha; mrówka, pszczoła itp. Rozwiąże zadanie z fabułą, poda wynik dodawania nóg. Rodzic czyta zadanie, a dziecko rysuje sylwety lub układa (wydrukowane) sylwety wg treści. Poniżej przykładowe treści zadań:

Na łąkę przyleciała mucha, usiadła na kwiatku, na którym siedziały jeszcze dwie muchy. Ile było much? Ułóż tyle patyczków ile nóg miały te muchy

Nad polnymi kwiatami latały dwie pszczoły. Policz, ile nóg mają razem?

Pewne mrowisko budowały pracowite mrówki. Dwie z nich oddaliły się na mały odpoczynek. Ile nóg miały mrówki, które odpoczywały?

Na łące mieszkają różne owady. Policz ile nóg razem mają: jedna mrówka, jedna pszczoła, dwie muchy i jeden komar?

Zadania dodatkowe:

Ćwiczenie doskonalące orientację na kartce papieru „Gdzie ukryły się biedronki?”

Poproś aby dziecko narysowało na kartce od lewej strony: mały kwiat, średni kwiat, mały kwiat i duży kwiat (wersja bez drukarki) lub wydrukuj kartę pracy (załącznik „Kwiaty”) Następnie dziecko rysuje biedronki według poleceń:

a)      Jedną biedronkę nad najwyższym kwiatkiem

b)      Jedną biedronkę w lewym górnym roku kartki

c)       Jedną biedronkę na trawie pomiędzy kwiatem drugim a trzecim

Porównywanie liczebności – „gdzie jest więcej pszczół?”

Policz wszystkie pszczoły. Połącz pszczoły z plastrem miodu, w kierunku którego lecą. Policz, ile pszczół leci do jednego plastra, a ile – do drugiego plastra. Dokończ kolorować plastry miodu. To zadanie znajdziesz w ćwiczeniach cz4 str.42

15.05.2020 (piątek)

Zajęcia muzyczne

Cel:

Dziecko będzie naśladować ruchy/gesty towarzyszące podczas zabawy

Rytmicznie zareaguje na słyszaną muzykę

Zabawa rytmiczno-taneczna „pajączek” wg. BatiiStaruss

Zapraszam do zabawy. Naśladuj prowadzącego ;) Jeśli masz ochotę możesz zaproponować swoje kroki/zwierzątko

https://www.facebook.com/watch/?v=163929468076155

Zadania dodatkowe:

Zabawa taneczna „Na ziemi zostaje”

Zapraszam na zabawę taneczną przeplataną ćwiczeniami. Małe rozładowanie energii J

https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4

Ćwiczenie na spostrzegawczość wzrokową „Kto się ukrył na łące?” (załącznik)

Odszukaj na obrazku ukryte zwierzęta. Nazwij je. Powiedz, dlaczego trudno było je odszukać. Zadanie znajdziesz w załączniku lub w ćwiczeniach cz4 str. 43