Materiały do kształcenia zdalnego 20-24.04.2020 MISIE

Opublikowano: 2020-04-17 09:14, Numer artykułu: 25139

Materiały do zdalnego kształcenia  20. – 24. 04.2020 r.

 

20.04. (poniedziałek)

1. „Wiatry” - zabawa ortofoniczna

Rodzic mówi: „Wieje wietrzyk” – dzieci z uniesionymi ku górze rękami lekko przechylają się na boki i szeptem szumią szszsz, a na słowa: „Wichura” – pochylają się na wszystkie strony i głośno naśladują odgłos wiejącego mocno wiatru: uuuu.

2. Oglądanie bajki „W kontakcie z naturą”

Dziecko ogląda bajkę. Następnie odpowiada na pytania dotyczące bajki:

 

Jakich bohaterów bajki pamiętasz?

O czym była bajka?

W jaki sposób zużywamy energię elektryczną, wodę itp. ?

W jaki sposób możemy oszczędzać energię?

W jaki sposób możemy dbać o planetę?

Wymień zachowania ekologiczne w swoim domu.

 

Link do bajki:

https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ

 

Zachęcamy do wysyłania zdjęć wspólnej pracy i zabawy.

inż. Anna Opalińska

21.04. (wtorek)

1. Słuchanie piosenki „Wielkie sprzątanie”

a) Rodzic puszcza piosenkę, aby dziecko osłuchało się z melodią i tekstem. Następnie puszcza piosenkę drugi raz, a dziecko próbuje zaśpiewać  słowa refrenu.

b) Dziecko próbuje opowiedzieć o czym jest piosenka, w jaki jest ona nastroju i tempie.

Pytania pomocnicze dla rodzica:

Co robią zwierzęta?

Gdzie sprzątają mrówka i ślimak?

A żabki z wiewiórką?

Co robią sikorki i muszki?

Co robią kosy?

Co zrobiły, gdy zakończyły sprzątać?

c) Na zakończenie rodzic puszcza piosenkę ponownie i wspólnie próbują ją zaśpiewać.

2. Zabawa matematyczna „Nakrętki od butelek”

a) Na stole leżą wysypane nakrętki w 3 kolorach, które są e sobą pomieszane. Zadaniem dziecka jest w pierwszej kolejności posegregować nakrętki według koloru.

b) Następnie dziecko przelicza, ile nakrętek jest w każdym zbiorze (każdej grupie). Dziecko porównuje liczebność poszczególnych grup. Następnie porównuje ich liczebność, określając w której grupie jest najwięcej nakrętek i najmniej.

c) Ostatnim zadaniem dziecka jest kontynuowanie ułożonego przez rodzica wzoru z nakrętek. Może ono także spróbować ułożyć swój własny rytm.

 

Zachęcamy do wysyłania zdjęć wspólnej pracy i zabawy.

inż. Anna Opalińska

22.04. (środa)

1. „Trzy żywioły” – zabawa bieżna z elementami marszu

Gdy rodzic gra na trójkącie, dzieci wirują wokół własnej osi jak wiatr, gdy gra na bębenku – maszerują po całej sali – Ziemi, a gdy klaszcze w dłonie – szerokimi ruchami rąk pokazują, jak pływają.

2. Rysowanie kredkami i pastelami nt. „Czyste środowisko”

a) Dziecko porozmawia z rodzicem jak postrzega czyste środowisko. Następnie spróbuje narysować to na kartce papieru używając do tego kredek. Należy zwrócić uwagę, aby dziecko poprawnie trzymało kredkę, rysowało bez pośpiechu, na temat oraz używało różnych kolorów.

b) Zakończeniem zabawy jest rozmowa na temat wykonanej pracy. Dziecko wypowiada się, czy własna praca mu się podoba i co ona przedstawia.

 

W załączniku znajduje się ilustracja z przykładową pracą. Zachęcamy do przesyłania zdjęć swoich prac oraz wspólnej zabawy.

inż. A. Opalińska

23.04. (czwartek)

1. Gra na marakasach do piosenki „ Wielkie sprzątanie”

a) Dziecko w spokoju wysłucha piosenki „Wielkie sprzątanie”

b) Dziecko określi nastrój, tempo piosenki.

c) Dziecko zaśpiewa refren piosenki wspólnie z rodzicem. Następnie wygra rytm piosenki na etapie refrenu, na instrumencie. W momencie gdy rodzic nie posiada marakasów, może je zastąpić grzechotka lub butelka z ryżem w środku.. Należy zwrócić uwagę na to, aby dziecko poprawnie trzymało w jednej ręce instrument.

 

2. Czytanie opowiadania G. Kasdepke „Pstryk” z użyciem ilustracji

a) Rodzic czyta dziecku opowiadanie

b) Rodzic rozmawia  z dzieckiem na temat opowiadania.

Dzieci opowiadają na temat sposobów wykorzystania prądu. Próbują wymienić urządzenia elektryczne, które były wymienione w opowiadaniu. Na zakończenie próbują też wymienić inne dowolne urządzenia elektryczne oraz opisują bezpieczny sposób korzystania z nich.

 

c) Sposób wykorzystania ilustracji:

- dziecko wskazuje na ilustracjach urządzenia, które były wymienione w opowiadaniu

- dziecko wskazuje na ilustracjach  i nazywa przedmioty, które wymagają prądu do uruchomienia (urządzenia elektryczne), a które nie.

 

Zachęcamy do wysyłania zdjęć wspólnej pracy i zabawy.

inż. Anna Opalińska

24.04. (piątek)

 

1. „Planety” – zabawa z elementami równowagi

Dzieci poruszają się swobodnie po całym pomieszczeniu, powoli obracając się wokół rodzica. Na klaśnięcie dzieci zmieniają się w inną planetę i wirują w drugą stronę. Po zabawie odpoczywają, leżąc na plecach na dywanie.

2. Zabawa badawcza „Puchnące farby”

a) Żeby zrobić takie puchnące farbki, pożyczyliśmy sobie trochę pianki do golenia od taty - a następnie wymieszaliśmy ją z barwnikami spożywczymi w dwóch kolorach. Niebieski to oczywiście morza i oceany, natomiast zielony - poszczególne kontynenty widziane z lotu ptaka.

b) Farbki nanieśliśmy pędzelkiem na wydrukowaną kulę ziemską - co moim zdaniem dało naprawdę ciekawy efekt i mogliśmy na bieżąco obserwować, jak pęcznieją w trakcie malowania. "Mamo, mamo ! Ziemia mi spuchła !" - zakrzyknął Bąbel w pewnym momencie, co stanowiło znakomite uwieńczenie naszych wspólnych działań ;) Co jeszcze fajniejsze - puchnące farbki zachowały swoją konsystencję przez kilka kolejnych godzin - a więc mogliśmy stworzyć przy ich pomocy również wiele innych prac plastycznych.

 

W załączniku znajduje się ilustracja z przykładową pracą. Zachęcamy do przesyłania zdjęć swoich prac oraz wspólnej zabawy.

inż. A. Opalińska


Pliki do pobrania: