Materiały do kształcenia zdalnego 20-21.04.2020 SÓWKI

Opublikowano: 2020-04-17 08:20, Numer artykułu: 25028

20.04.2020

Zajęcia: plastyczne

Cel:

  • Utrwalanie wiedzy na temat ochrony środowiska
  • Kształtowanie umiejętności rysowania

Rysowanie kredkami „Szczęśliwa planeta Ziemia”

Wprowadzenie: w załącznikach dołączam zdjęcia przedstawiające zachowania proekologiczne i zdjęcia planety Ziemi. Dziecko ogląda ilustracje i opowiada o nich. Podczas omawiania zdjęć prowokujemy dziecko do dłuższych wypowiedzi zadając pytania: dlaczego? Co sądzisz? Po co? Gdzie? Itp. Po omówieniu zapraszamy dziecko do rysowania. Jak dziecko wyobraża sobie szczęśliwa planetę Ziemię? Swoje pomysły przelewa na kartkę.

Zadania dodatkowe:

Ćwiczenie małej motoryki z użyciem nożyczek „droga rzeki”

Sklejamy trzy/cztery kartki wzdłuż krótkiego brzegu tworząc długą kartkę. Na kartce rysujemy pisakiem drogę rzeki (długi szlaczek przez całą kartkę) Kartkę przyklejamy taśmą do brzegu stołu. Zadaniem dziecka jest cięcie nożyczkami po narysowanej drodze aż „dojdzie” do stołu. W załącznikach zdjęcie podglądowe

Dzień Ziemi - wyklejanka plasteliną

Na stronie eduzabawy.com można bezpłatnie wydrukować kartę do wyklejanki. Dziecko ugniata plastelinę i formuje kulki, które nakleja na koła w obrazku. Pozostałe elementy może pokolorować według własnego pomysłu.

https://eduzabawy.com/karty_pracy/wyklejanki/dzien-ziemi/

21.04.2020

Zajęcia: polonistyczne

  • Cel:
    kształtowanie koncentracji dziecka
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na ważne tematy
  • Kształtowanie umiejętności udzielania odpowiedzi na zadane pytania
  • Uwrażliwianie dziecka na potrzebę dbania o najbliższe środowisko

Rozmowa kierowana w oparciu o wiersz podparta inscenizacją

Na e-mail wysyłam filmik z nagraniem inscenizacji wiersza – oglądamy i rozmawiamy z dzieckiem. W rozmowie pomogą Wam poniższe pytania:

  • W co zamieniło się boisko?
  • W jaki sposób powstało śmietnisko?
  • Jak oceniacie postępowanie Jurka i innych dzieci?
  • Jakie były konsekwencje postępowania dzieci?
  • Czy dobrze, że za przedszkolem powstało wysypisko śmieci?
  • Gdzie dzieci powinny wyrzucać śmieci?
  • Możecie przypomnieć również co oznaczają pojęcia: recykling i segregacja śmieci i dlaczego są ważne?

Igor Sikirycki

„Sznurek Jurka”

Tuż za szkołą, bardzo blisko,

kiedyś tam wyrzucił Jurek

poplątany stary sznurek.

A nazajutrz, obok sznurka,

od banana spadła skórka

wyrzucona przez Karola.

Tam też wkrótce Jaś i Ola

wyrzucili bez wahania

swoje torby po śniadaniach.

Stos papierków po cukierkach

wysypała tam Walerka.

Na papierki spadła ścierka,

jakaś pusta bombonierka

i od lodów sto patyków,

pustych kubków moc z plastiku,

wyskubane słoneczniki,

jeden kalosz, nauszniki,

stare trampki, piłka z dziurą,

połamane wieczne pióro,

kilka opon od rowerów

i ogromny stos papieru.

Oto tak, od sznurka Jurka

wnet urosła śmieci górka,

a z tej górki wielka góra,

której szczyt utonął w chmurach.

Nie ma miejsca na boisko,

lecz śmietnisko mamy blisko.

Zadanie dodatkowe:

Medal przyjaciela środowiska – wspólna praca rodzica z dzieckiem

Rodzic rysuje lub drukuje kształt medalu. Dziecko na zakończenie bloku tematycznego o ekologii zasłużyło na medal J  Możecie wspólnie go zaprojektować. Medal kolorujemy/malujemy/wyklejamy, wszystko to na co macie ochotę – dajcie popis kreatywności ;) Przewlekamy sznurek/wstążkę i nagradzamy dziecko medalem za jego pracę.

 

Zajęcia opracowano na podstawie inspiracji znalezionych w: