Rada Rodziców

Opublikowano: 2021-10-07 07:51, Numer artykułu: 4696

Radę Rodziców Przedszkola Nr 80 „Królestwo Maciusia” w roku szkolnym 2024/2025 reprezentują:

 

Przewodniczący - Leszek Szymanel

Z-ca przewodniczącego - Emilia Ochimowska

sekretarz -  Sandra Taflińska

skarbnik - Magdalena Walczak

 

Komisja rewizyjna:

Alicja Wobolewicz

Diana Rusinek-Rogowska

 

 

Przypominamy numer Konta Rady Rodziców:
86124034931111001130694882
W tytule wpłaty prosimy podać imię i nazwisko dziecka oraz grupę.

 

REGULAMIN  RADY  RODZICÓW

PRZEDSZKOLA  NR 80 „KRÓLESTWO MACIUSIA”

W  BYDGOSZCZY

 UL. POMORSKA  80

 

Podstawa prawna: Zgodnie z art.53  Ustawy z dnia 7 września 1991 o systemie oświaty: „Społeczne organy w systemie oświaty”, w art. 83 i 84 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2018 r. poz. 996 z późn. zm.)wszkołach i placówkach działają rady rodziców, które reprezentują ogół rodziców uczniów.

 

I Postanowienia ogólne;                                                                                 

 

  1. Rada Rodziców jest organem działającym na terenie przedszkola. Członkowie Rady współdziałają z nauczycielami w sprawach wychowania i kształcenia dzieci.
  2. Zasady działania Rady Rodziców określa uchwalony przez rodziców regulamin.
  3.  W skład rad rodziców wchodzi co najmniej 6 przedstawicieli, wybranych w tajnych wyborach przez zebranie rodziców wychowanków danej placówki;
  4. W wyborach, o których mowa w ust. 2, jedno dziecko reprezentuje jeden rodzic. Wybory przeprowadza się na pierwszym zebraniu rodziców w każdym roku szkolnym.
  5.  Rada Rodziców uchwala regulamin swojej działalności, w którym określa w szczególności:

1)    wewnętrzną strukturę i tryb pracy rady;

2)    szczegółowy tryb przeprowadzania wyborów do rad oddziałowych

  1. Rady Rodziców mogą porozumiewać się ze sobą, ustalając zasady i zakres współpracy

 

II Cele i zadania;

 

  1. Radę Rodziców powołuje się w celu włączenia rodziców do współdecydowania w sprawach dotyczących funkcjonowania placówki, jak również spełniania przez nią podstawowych funkcji, do których została powołana.
  2. Uczestniczenie w życiu przedszkola przyczyniające się do podnoszenia pracy placówki i zaspokajania potrzeb dzieci.
  3. Prezentowania wobec Dyrektora i Rady Pedagogicznej opinii rodziców we wszystkich istotnych sprawach.
  4. Rada rodziców może organizować akcje charytatywne, pikniki i loterie. Fundusze zgromadzone może przekazać na zabawki, pomoce dydaktyczne, wzbogacenie bazy przedszkola i inne oraz na cele charytatywne.
  5. Przekazuje rodzicom dzieci uczęszczających do przedszkola informacji o udzielanej pomocy na rzecz placówki oraz działalności finansowej Rady.
  6. Podejmowanie inicjatywy w organizowaniu uroczystości przedszkolnych.
  7. Gromadzi i gospodaruje funduszem z dobrowolnych składek rodziców oraz pozyskuje fundusze pieniężne z różnych źródeł.
  8. Współdecyduje o wysokości stawki żywieniowej.
  9. Ustala w porozumieniu z Dyrektorem Przedszkola termin przerwy wakacyjnej w danym roku szkolnym.

  

III Tryb powołania i odwołania Rady Rodziców:

 

  1. Wybory do Rady Rodziców są przeprowadzane corocznie we wrześniu – na pierwszym spotkaniu rodziców.
  2. Wybory odbywają się bez względu na frekwencję rodziców.
  3. Rodzice dzieci z danego oddziału wybierają ze swego grona Radę Oddziałową.
  4. O liczebności Rady Oddziałowej decydują rodzice dzieci danego oddziału, nie powinna ona liczyć mniej niż trzy osoby
  5. Jedno dziecko może być reprezentowane przez jednego rodzica.
  6. Członkowie Rady Rodziców powołani są na pierwszym zebraniu trójek grupowych.
  7. Rada Rodziców powinna składać się z  przewodniczącego, zastępcy, sekretarza, skarbnika i dwóch osób stanowiących komisję rewizyjną  wybranych z pośród rodziców
  8. Odstąpienie od udziału w działalności Rady Rodziców może nastąpić w drodze:

-         złożenia rezygnacji, która wymaga akceptacji członków Rady Rodziców,

-         odwołania na wniosek rodziców lub członków Rady, po uprzednim przegłosowaniu większością głosów,

-         wypisania dziecka z przedszkola.

  1. Wybór nowych członków Rady Rodziców w ciągu roku szkolnego może odbywać się na zasadzie:

-         indywidualnego zgłoszenia osoby z trójek grupowych, zainteresowanej uczestnictwem w pracach Rady,

-         propozycji członków Rady Rodziców, bądź Dyrektora.

 

 

IV. Kompetencje Rady Rodziców

  1. Rada Rodziców może występować do dyrektora i innych organów  placówki, organu prowadzącego szkołę lub placówkę oraz organu sprawującego nadzór pedagogiczny z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach  placówki.

2. Do kompetencji Rady Rodziców należy:

1) uchwalanie w porozumieniu z radą pedagogiczną:

a) programu wychowawczego obejmującego wszystkie treści i działania o charakterze wychowawczym skierowane do dzieci, realizowanego przez nauczycieli lub priorytetów wychowawczych

 

2) opiniowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenia lub wychowania placówki,

3) opiniowanie projektu planu finansowego składanego przez dyrektora przedszkola

4) opracowanie wspólnie z radą pedagogiczną Planu Pracy Przedszkola

5) wspólne ustalenie przerwy wakacyjnej

 

 

IV. Zadania członków Rady Rodziców:

 

  1. Zadania Przewodniczącego Rady Rodziców:

-         kierowanie całokształtem prac Rady,

-         opracowanie projektu planu pracy wraz z planem finansowym na dany rok szkolny, z uwzględnieniem zadań wynikających z rocznego planu pracy przedszkola,

-         współdziałanie ze wszystkimi członkami Rady Rodziców, włączenie ich do realizacji planu pracy,

-         zwoływanie i prowadzenie zebrań Rady Rodziców,

-         kierowanie działalnością finansową Rady Rodziców,

-         przekazywanie Dyrektorowi opinii i postulatów Rady Rodziców dotyczących działalności przedszkola.

 

  1. Zadania Skarbnika Rady Rodziców:

-         czuwanie nad rytmiczną realizacją planu finansowego i prawidłowym oraz celowym gospodarowaniem funduszami Rady Rodziców,

  1. Zadania Komisji Rewizyjnej:

-         dokonywanie przynajmniej raz w roku kontroli dokumentów finansowych i stanu gotówki w „kasie”  (konto) Rady,

-         składanie dwa razy w roku sprawozdania z działalności finansowej Rady Rodziców.

 

 

 

V.  Zasady działalności finansowej Rady Rodziców

 

  1.  W celu wspierania działalności statutowej szkoły lub placówki, rada rodziców może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł. Zasady wydatkowania funduszy Rady Rodziców określa regulamin.
  2. Fundusz Rady Rodziców powstaje z dobrowolnych składek rodziców.
  3. Wysokość minimalnej składki na rzecz Rady ustala się na zebraniu wstępnym – ogólnym rodziców.
  4. Rodzice mogą zadeklarować indywidualnie wyższą składkę od ustalonej.
  5. Rada Rodziców w szczególnie uzasadnionych przypadkach może zwolnić określonych rodziców z wnoszenia części lub całości składki.
  6. Pieniądze wpłacane na konto Rady Rodziców.
  7. Fundusze Rady są na wyciągach bankowych.
  8. Rada Rodziców ustala preliminarz wydatków oraz wysokość pogotowia kasowego.
  9. Fundusze Rady mogą być przeznaczone na zakup zabawek, pomocy dydaktycznych oraz wyposażenie przedszkola, opłacanie koncertów, teatrzyków, wycieczek, imprez okolicznościowych i upominków dla dzieci.
  10. W przypadkach losowych Rada Rodziców podejmuje decyzję o przyznaniu pomocy materialnej rodzicom dziecka z funduszu Rady.
  11. Rada Rodziców upoważnia Dyrektora do reprezentowania Rady w sprawach ubezpieczenia dzieci.
  12. Rada Rodziców upoważnia Dyrektora do dysponowania funduszem Rady zgodnie z ustalonym regulaminem i preliminarzem wydatków.

 

VI. Postanowienia końcowe:

 

  1. Rada Rodziców posługuje się pieczątką:
  2. Kadencja trwa jeden rok szkolny.
  3. W skład Rady Rodziców nowej kadencji mogą wchodzić osoby będące członkami Rady w roku poprzednim.
  4. Przewodniczący Rady Rodziców przekazuje nowemu przewodniczącemu wszystkie sprawy (łącznie z finansami) związane z działalnością Rady Rodziców.
  5. Decyzja o rozwiązaniu Rady w trakcie roku szkolnego może być podjęta tylko za zgodą 75% członków Rady.
  6. Decyzję o ewentualnych zmianach w regulaminie Rady może być podjęta większością głosów członków obecnych na zebraniu Rady.
  7. Regulamin obowiązuje wszystkich członków Rady.
  8. Zebrania Rady Rodziców zwołuje i prowadzi przewodniczący. W zebraniu powinna uczestniczyć co najmniej połowa członków Rady.
  9. Prowadzący zebranie zaprasza do udziału w zebraniu (z głosem doradczym) Dyrektor Przedszkola i ewentualnie innych członków trójek grupowych.
  10. Zebrania Rady są protokołowane i stanowią dokumentację placówki.
  11. Protokół z posiedzenia sporządza sekretarz Rady Rodziców.